Головна » Актуально » Про роботу управління охорони здоров’я Луцької міської ради та комунальних лікувально-профілактичних закладів у 2013 році

Про роботу управління охорони здоров’я Луцької міської ради та комунальних лікувально-профілактичних закладів у 2013 році

Управління охорони здоров’я проводить державну політику в галузі охорони здоров’я, яка спрямована на поліпшення доступності та якості медичної допомоги мешканцям.

Робота управління протягом 2013 року велась на підставі річного та щоквартальних планів міської ради, її виконкому, плану основних організаційних заходів управління охорони здоров’я Луцької міської ради на відповідний період та інших нормативно-розпорядчих документів. Підготовлено проектів рішень міської ради 8, виконавчого комітету 11 та 436 наказів начальника управління. Проведено 12 засідань колегій та 58 оперативних нарад.

Протягом 2013 року зусилля управління були спрямовані на зміцнення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров'я, оснащення їх медичною апаратурою, запровадження нових форм роботи і передового досвіду, втілення нових методик діагностики та лікування, наближення первинної медико-санітарної допомоги до населення. За рахунок коштів держави, міського бюджету, спонсорської, гуманітарної та благодійної допомоги, міжнародних грантів вдалося підняти на новий якісний рівень надання медичної допомоги населенню у місті Луцьку.

 

  1. Проведена значна організаційна робота щодо вдосконалення мережі первинної ланки охорони здоров'я, для чого прийняті відповідні рішення Луцької міської ради  «Про план дій щодо формування мережі Центрів первинної медичної допомоги у місті Луцьку на 2013-2015 роки» та «Про створення комунального закладу «Луцький центр первинної медико-санітарної допомоги № 1» та «Про перейменування комунальних закладів та затвердження статутів».
  2. На основі прийнятих рішень із 01.07.2013 року  функціонує новий амбулаторно-поліклінічний заклад – «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1» шляхом злиття двох працюючих амбулаторій загальної практики-сімейної медицини. Окрім того, в склад Центру передано сімейне відділення КЗ «Луцька міська дитяча поліклініка», яке знаходиться на вул. Львівській, 63, амбулаторію загальної практики сімейної медицини по вул. Стрілецькій, 39 та відділення сімейної медицини у КЗ «Луцька міська поліклініка № 3».
  3. У серпні 2013 року відкрито амбулаторію загальної практики – сімейної медицини на вул. Привокзальній, 13, де працює 5 лікарів, що схвально сприйнято населенням мікрорайону. Це вже шоста амбулаторія в місті Луцьку.
  4. Проведена робота щодо перейменування комунальних закладів “Луцька міська поліклініка № 1”, “Луцька міська поліклініка № 2”, “Луцька міська поліклініка № 3” в центри первинної медико-санітарної допомоги.
  5. Гладко і безболісно проведено реорганізацію міської станції швидкої медичної допомоги в обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Цьому передувало відповідне рішення міської ради та завчасне утворення мережі чотирьох пунктів невідкладної медичної допомоги у поліклініках міста. На початку 2013 року придбано три спеціалізовані автомобілі для потреб пунктів невідкладної допомоги, а Волинський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф - 10. За сприяння міської влади відкрито додатковий п`ятий пункт базування екстреної медичної допомоги на вул. Рівненській. Все це дало можливість чітко розподілити виклики на екстрені та не екстрені й забезпечити державний норматив - 10-ти хвилинного доїзду при екстреному і до однієї години при неекстреному. Екстрена медична допомога та пункти невідкладної медичної допомоги поліклінік на 100% забезпечені лікарськими засобами. Можна вважати що цей важливий розділ медицини у місті Луцьку забезпечено на достатньому рівні. Скарг від населення немає, а є лише подяки. У перспективі відкриття ще одного пункту екстреної медичної допомоги на вул. Гордіюк.
  6. Завершено процес реформування Держсанепідслужби у місті Луцьку, утворена нова структура із новими повноваженнями. Під ці вимоги перебудована робота підприємств, закладів та організацій різних форм власності у відповідності до нових вимог.
  7. Значна робота проведена закладами охорони здоров'я, аптечною мережею щодо реалізації пілотного проекту із відшкодування коштів за лікарські засоби для лікування артеріальної гіпертензії, для чого було виділено 940,0 тис. грн. Завдяки цій роботі 60% хворих на гіпертонію постійно вживають гіпотензивні препарати, що значно знижує ризик виникнення інфарктів та інсультів у цієї категорії громадян. Цей проект працюватиме і в 2014 році.
  8. При міських поліклініках № 1 та № 2 створені бригади, які надають паліативну (хоспісну) допомогу хворим на дому. Медперсонал пройшов відповідну підготовку в хоспісних центрах України. Започатковано відпуск таблетованих наркотичних анальгетиків для зменшення страждань онкохворим.
  9. У всіх лікувально-профілактичних закладах запроваджено персоніфікований облік пацієнтів, утворені та успішно функціонують локальні комп’ютерні мережі та комп’ютеризовано 63% робочих місця, удосконалюється електронний попередній запис пацієнтів до лікаря.
  10. Управління охорони здоров'я та всі лікувально-профілактичні заклади налагодили тісну співпрацю із різноманітними державними та недержавними фондами, страховими компаніями, громадськими організаціями які зареєстровані в Україні, щодо покращення надання медичної допомоги, шляхом залучення додаткових коштів понад базовий бюджетний рівень.
  11. У звітному році проведена значна робота щодо підготовки документів для отримання гранту Світового Банку із співфінансуванням міського бюджету по відкриттю 5 амбулаторій з їх облаштуванням, загальною вартістю понад 15 млн. грн. (вул. Наливайка, вул. Гордіюк, вул. Рівненській, вул. Стрілецька та вул. Бенделіані) протягом 2014 – 2015 років.
  12. В основних підприємствах міста працюють здоровпункти на договірній основі із поліклініками міста.
  13. В минулому році започатковано персоніфіковане виділення коштів для хворих дітей-інвалідів, які потребують дороговартісного тривалого лікування, витратних матеріалів для обслуговування інсулінових помп 5 дітям, хворим важкими формами цукрового діабету та лікування глибоко недоношених дітей. Загальна сума склала близько 1,0 млн. грн.
  14. Утворено центр моніторингу обстеження населення на гіпертонічну хворобу та атеросклероз у поліклініці № 1.
  15. Розпочато роботу над створенням у комунальному закладі «Луцька міська клінічна лікарня» сучасного відділення невідкладної медичної допомоги, шляхом добудови корпусу невідкладної медичної допомоги. Розроблено схему корпусу відділення невідкладної допомоги у відповідності до «Типового положення про відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги» затвердженого наказом МОЗ №1016 від 07.12.2012 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 01 червня 2009 року № 370».

 

Зміцнення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров'я та поповнення їх сучасною медичною апаратурою значно покращило умови перебування пацієнтів та персоналу, підняло на новий якісний рівень лікувально-діагностичний процес.

Проводились капітальні ремонти у всіх лікувально-профілактичних закладах. Зокрема, відремонтовано відділення травматології, відділення ЕКМД та фізіотерапевтичного відділення, облаштована палата інтенсивної терапії у відділенні неврології Луцької міської клінічної лікарні; коридор четвертого поверху із сходовою кліткою та ряд кабінетів поліклініки № 2; фасад та кабінети стоматполіклініки; дах приміщення Центру первинної медико-санітарної допомоги № 1 на вул. Бенделіані, 7.

Всього на ремонтні роботи використано 759,1 тис. грн.

Проведено реконструкцію зливової каналізації на території міської лікарні та поліклініки № 2 (на суму 980,0 тис. грн.), роботи з благоустрою території, часткового відновлення асфальтового покриття та укріплення фундаментів, відремонтовано покрівлю приміщення бактеріологічної лабораторії.

З урахуванням програми тепло- та енергозбереження утеплено фасад поліклініки № 1 (на суму 2,0 млн. грн.), замінено 140 вікон в дитячій поліклініці (487,0 тис. грн.), а всього по закладах встановлено 185 енергозберігаючих вікон.

Здійснено промивка систем теплопостачання у всіх лікувально-профілактичних закладах на суму 262,5 тис. грн.

За кошти бюджету розвитку міста в 2013 році проведена добудова на суму 2,15 млн. грн. під ангіограф (закуплений за державні кошти (17,0 млн. грн.), та рентгенхірургічний блок. Він був введений в експлуатацію у жовтні 2013 року, за неповних три місяці функціонування блоку в 2013 році виконано безкоштовно для хворих (за кошти програми «Волинькард» 800,0 тис. грн.) 117 ангіографій та 22 стентування коронарних судин при гострих інфарктах міокарда.

Окрім того, із різних джерел фінансування для потреб комунальних лікувально-профілактичних закладів придбано 150 найменувань сучасного обладнання та устаткування на загальну суму близько 3346,6 тис. грн., зокрема біохімічні аналізатори, коагулометри, ЕКГ-холтерівські монітори, УЗД-апарати, аналізатор газів крові, фетальні монітори, стоматологічні мікроскопи, комп’ютерна техніка та реанімобіль для міської клінічної лікарні. 

Наявність у лікарні сучасного обладнання (магніто-ядерний томограф, 16-ти зрізовий комп’ютерний томограф введений у 2012 році, та ангіограф введений у 2013 році, ендоскопічне обладнання для проведення малоінвазивного хірургічного лікування) та висока кваліфікація медперсоналу забезпечує високоспеціалізований третинний рівень надання медичної допомоги.

У рамках міжнародного співробітництва міська клінічна лікарня співпрацює по проекту «Транскордонна взаємодія для запобігання і лікування важких випадків опіків на польсько-українському кордоні» програми Транскордонного Співробітництва Польща-Білорусь-Україна на лікування опікових хворих на загальну суму 1334,0 тис. євро на облаштування двох палат інтенсивної терапії у міській клінічній лікарні та придбання реанімобіля для неї.

По цій програмі організовано участь 25 лікарів закладу у міжнародній науково-практичній конференції щодо запобігання і лікування важких випадків опіків, яка відбулася 26-27 червня в місті Ленчна (Люблінське воєводство, Польща). Шість лікарів закладу пройшли стажування в публічному закладі охорони здоров’я міста Ленчув.

Успішно здійснюється співпраця пологового будинку з українсько-швейцарською програмою «Здоров'я матері та дитини», у рамках співробітництва проводиться навчання персоналу та забезпечення сучасною медичною апаратурою.  

Троє лікарів пологового будинку приймали участь в Міжнародній конференції акушер-гінекологів у м. Таллінн.

 

Нововведення

  1. Запроваджено 128 нових лікувально-діагностичних методик, зокрема:

-  у міській клінічній лікарні: ангіографію, коронарографію та стентування коронарних судин; емболізацію маткових артерій при вузлуватій міомі матки; нові методики знечулення та реконструктивно-відновних операцій (83);

-  у клінічному пологовому будинку: удосконалена методика спінальної анестезії для проведення акушерських операцій; сучасна техніка операції кесарського розтину в клінічному пологовому будинку;

-  у міській дитячій поліклініці: діагностика захворювань шлунка у дітей з метою визначення наявності гелікобактер пілорі; застосованя хіміокаустинів у щадливому варіанті при гіперпластичних процесах порожнини носа і глотки;

-  у міській поліклініці № 1: нова методика колоноскопії; фізіотерапії.

 

Підготовка кадрів

 

  1. Плани підвищення кваліфікації та атестації медичних працівників у 2013 році виконані на 100% до підлягаючих, в абсолютних цифрах це виглядає наступним чином:

 

Підвищили кваліфікацію

Проатестовані

Лікарі

208

183

Середній медичний персонал

271

243

 

Фінансування галузі

 

На потреби галузі охорони здоров’я м. Луцька на 12 місяців  2013 року  затверджено уточнюючим кошторисом загального фонду 140132,0 тис. грн. Фактично профінансовано 137102,7 тис. грн.,  що становить 97,8 % до планових показників.

Середня зарплата на одну фактично зайняту штатну посаду працюючого у міській галузі охорони здоров'я за 12 місяців  2013 року складає 2137,0 грн. (за 2012 рік – 1946,55 грн.). Зростання на порівняно з 2012 роком – 9,8%.

Проведена значна робота щодо залучення коштів у галузь охорони здоров'я із різних джерел фінансування. Всього залучено 22,0 млн. грн., що складає 16% від фактичного фінансування галузі. Залучені кошти використовувались по всіх кодах економічної класифікації (окрім заробітної плати та оплати енергоносіїв) загального та спеціального фондів, на які не виділялись, або частково виділялись бюджетні кошти.

 

 Показники діяльності закладів охорони здоров'я 

 

Наявна мережа лікувально-профілактичних закладів, їх потужність, кадровий потенціал, діагностична база дає можливість забезпечити населення первинною та вторинною, а по окремих напрямках і третинною медичною допомогою у повному обсязі. Це підтверджується тим, що в міській лікарні лікувалось 26,9% , а в пологовому будинку 46,4% жителів області та сусідніх областей.

 

 

2010

2011

2012

2013

Кількість відвідувань до амбулаторно-поліклінічних закладів

2026134

2028555

1951744

1969114

Проліковано хворих у денному стаціонарі

12656

12043

11787

11673

Проліковано хворих у стаціонарі

29324

29365

30648

30723

Відбулося пологів

4275

4208

4622

4547

Обслуговувано викликів ШМД

42920

39431

37968

40874

Звернень до пунктів невідкладної медичної допомоги

15148

18569

20682

22277

Оглянуто профілактично дорослого населення

44065

41464

40504

40602

 

Стан здоров'я населення

 

На фоні негативних тенденцій щодо демографічних показників в Україні демографічна ситуація в місті протягом останніх років має позитивну динаміку.

За 2013 рік в місті Луцьку:

-   показник народжуваності вище обласного: 14,29 на 1000 середньорічного населення);

-  загальна смертність населення одна із найнижчих в Україні і становить 9,36 на 1000 середньорічного населення;

-  і, відповідно, природний приріст населення (+4,93) є найкращим в Україні серед обласних центрів, на другому місці – Рівне.

Приємно відмітити й те, що показник малюкової смертності (3,96 на 1000 народжених живими) найнижчий в Україні (по області цей показник становить 6,10, по Україні – 8,0).

Вихід на інвалідність дорослих і дітей є також нижчими середньо обласного показника.

Отже, враховуючи достатній рівень медичного забезпечення, розвинуту інфраструктуру та сприятливу екологічну ситуацію – місто є привабливим для проживання.

Перспективні питання

 

1. Забезпечення функціонування закладів у межах виділеного фінансування з дотриманням фінансової дисципліни відповідно до затверджених кошторисів.

2. Виконання заходів щодо поетапного реформування міської галузі охорони здоров’я відповідно до нормативно-законодавчих актів України.

3. Продовження виконання заходів, передбачених  державними та місцевими програмами, які стосуються галузі охорони здоров’я, відповідно до виділеного фінансування.

4. Розширення максимально у межах, дозволених законодавством, обсягів платних медичних послуг з відкриттям спец рахунку, введення відповідних посад відповідно до переліку, затвердженого Постановою КМУ від 17.09.1996 № 1138.

5. Активізувати роботу щодо максимального залучення працюючих громадян в члени громадського об'єднання "Допоможемо собі".

6. Виконання  в межах виділеного фінансування  заходів  передбачених державними та місцевими програмами щодо галузі охорони здоров’я. 

7. Прийняття участі у грантах та проектах міжнародних організацій, спрямованих на зміцнення здоров’я людей.

8. Забезпечення надання медичної  допомоги згідно протоколів затверджених наказами МОЗ України під персональну відповідальність заступників головних лікарів з медичної частини та лікарів.

9. Забезпечення цитологічним обстеженням усіх жінок, які відвідують поліклініку чи перебувають на стаціонарному лікуванні та налагодити  стовідсоткове їх оздоровлення при виявленні патології.

10. Продовження проведення ремонтних робіт за рахунок різних джерел фінансування та із запровадженням енергозберігаючих технологій. 

11. Проведення широкого навчання населення міста методам дотримання здорового способу життя та профілактики захворювань.

12. Продовження удосконалення роботи центру профілактичних оглядів школярів та Клініки дружньої до молоді.

13. Проведення реконструкції приміщень та створення мережі амбулаторій загальної практики-сімейної медицини.

14. Реконструкція приміщення під гуртожиток для медичних працівників.

15. Підготовка міської програми «Заохочувальні місцеві стимули в галузі охорони м. Луцька на 2014-2019 роки».

16. Встановлення трьох теплопунктів у закладах охорони здоров'я міста (поліклініка № 2, № 3 та стоматологічна поліклініка).

17. Підготовча робота щодо створення у місті медичного центру реабілітації та паліативної допомоги.