Члени виконавчого комітету прийняли рішення, яке допоможе боротися з неплатниками комунальних послуг
Сьогодні члени виконавчого комітету заслухали інформацію про роботу комунального підприємства «Луцькводоканал» та державного комунального підприємства «Луцьктепло» з боржниками за комунальні послуги. Доповідали з цього питання директор КП “Луцькводоканал” Іван Корчук та заступник директора ДКП “Луцьктепло” Валентина Малютіна.
Іван Корчук повідомив, що станом на 01.07.2015 року дебіторська заборгованість перед КП «Луцькводоканал» становить 12441,1 тис. грн, у тому числі: населення - 5936,5 тис. грн, пільги і субсидії - 1159,5 тис. грн, бюджетні установи - 110,8 тис. грн, ДКП «Луцьктепло» - 4803,5 тис. грн, інші споживачі - 430,8 тис. грн. Загалом, з початку 2015 року дебіторська заборгованість зменшилась на 227,1 тис. грн.
За словами доповідача, звітний період підприємство значно активізувало позовну роботу та співпрацю з 1 та 2 відділами Державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції. Так, протягом 6 місяців 2015 року підприємством було подано до Луцького міськрайонного суду 364 заяви про видачу судових наказів щодо абонентів - фізичних осіб на загальну суму 1154,7 тис. грн. Станом на 01.07.2015 р. на виконанні Луцькому міському управлінні юстиції знаходиться 1145 судових наказів на загальну суму заборгованості 3449,0 тис. Грн.
Систематизувалася робота із боржниками - фізичними особами. Щомісячно вручаються попередження, розклеюються оголошення про боржників на дошках оголошень багатоквартирних житлових будинків, ведеться постійний діалог із споживачами-боржниками тощо.
На підприємстві двічі на тиждень працює комісія з боротьби із боржниками підприємства. Протягом січня-червня 2015 року комісією розглянуто 96 заяв про реструктуризацію заборгованості в оплаті за послуги з водопостачання та водовідведення. Як наслідок,- укладено 80 договорів на суму 226,3 тис. грн. За наявності інформації про місце роботи боржника направляється лист до керівника установи (організації) із проханням у сприянні погашення заборгованості підлеглого йому працівника.
З 01.01.2015 року триває співпраця із колекторською компанією, якій передано для опрацювання 246 адрес боржників-фізичних осіб. За результати роботи колекторської компанії відбулося зменшення заборгованості на 70334,08 грн, повністю погашено заборгованість за 4-ма адресами.
Через свій офіційний сайт, КП «Луцькводоканал» інформує своїх користувачів про найбільших боржників як населення, так і юридичних осіб, формуючи «громадській осуд», тим самим впливаючи на боржників.
Валентина Малютіна повідомила, що станом на 01.01.2015р. дебіторська заборгованість споживачів усіх категорій перед ДКП «Луцьктепло» за реалізовану теплову енергію та надані послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води становила 62 635,4 тис. грн: населення — 50 130,8 тис. грн; пільги - 3 772,4 тис. грн; субсидії - 1 824,3 тис. грн; компенсації - 32,7 тис. грн; бюджетні установи - 17,2 тис. грн; інші споживачі — 6 858,0 тис. грн.
Станом на 01.07.2015 р. заборгованість склала 48 203,1 тис. грн, в тому числі: населення - 31 016,1 тис. грн; пільги - 2 370,6 тис. грн; субсидії - 4 614,1 тис. грн; компенсації - 110,7 тис. грн; бюджетні установи - 6 024,1 тис. грн; інші споживачі - 4 067,5 тис. грн.
У структурі заборгованості за спожиті послуги з теплопостачання станом на 01.07.2015р. борг населення складає 64 %. Тому поряд із заходами, що вживаються стосовно юридичних осіб, велика увага приділяється питанню скороченню дебіторської заборгованості населенням за надані послуги.
Постійно проводиться роз’яснювальна робота серед споживачів про обов’язковість оплати послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання та недопущення накопичення боргів.
Направляються повідомлення (листи-претензії) про наявність боргу та необхідність його погашення у встановлений строк.
На дверях під’їздів періодично вивішуються оголошення з переліком квартир, за якими рахується заборгованість за надані підприємством послуги.
Щомісяця на офіційному сайті ДКП «Луцьктепло» розміщується актуальна інформація про боржників.
Застосовується практика розстрочення заборгованості для добросовісних платників, які відчувають тимчасові фінансові труднощі, шляхом укладення договорів про реструктуризацію боргу.
В разі непогашення боргу користувачами послуг в результаті вищевказаних заходів справа передається до суду.
Якщо до закінчення розгляду справи заборгованість не погашається повністю або ж не реструктуризується, то виданий судом виконавчий документ, в подальшому направляється до органу Державної виконавчої служби для примусового виконання.
Протягом січня-червня вже направлено на виконання до органів ДВС 326 виконавчих документів про стягнення боргу в користь ДКП «Луцьктепло» на загальну суму 1 665,3 тис. грн, в тому числі: по боргах населення – 322 виконавчих документи на 1 622,9 тис.грн; по заборгованості юридичних осіб - 4 виконавчих документи на 42,4 тис.грн.
За перше півріччя надійшло на підприємство коштів, стягнутих органами ДВС з боржників при виконанні судових наказів та рішень, на суму 716,3 тис.грн.
Міський голова Микола Романюк запропонував створити комісію, яка допоможе вирішити проблему заборгованості та ініціювала спільні позови до суду щодо осіб, які без поважних причин не платять за використані послуги.
Комісія буде вивчати можливості відключення від центральної мережі водопостачання злісних неплатників. Микола Романюк просив особливу увагу звернути на 789 квартир, у яких ніхто не прописаний.
Відділ інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 720665)