Члени виконкому затвердили Дорожню карту реформування спортивної галузі міста Луцька на 2016 рік
На сьогоднішньому засіданні члени виконавчого комітету прийняли рішення “Про припинення опалювального сезону 20-2016 року у місті Луцьку”. Також обговорили та прийняли Дорожню карту реформування спортивної галузі міста Луцька на 2016 рік.
Заступник міського голови Юрій Моклиця у своїй доповіді зазначив, що метою документа є сформувати спортивну політику міста Луцька, наблизити форми та способи її реалізації до умов ринкової економіки. При реформуванні буде збережено існуючі показники фінансування та прозорість всіх процесів, рішень, обговорень та результатів роботи.
За словами доповідача, для реформування “Спорту для всіх” варто змінити систему, при якій спеціаліст відповідає за приміщення і виконує функцію адміністратора. Пропонується формула, в якій спеціаліст – це людина, яка відповідає за напрям, а не за територію, а приміщення – це осередок спортивно-масової роботи в мікрорайоні та робоче місце спеціаліста.
Зараз в системі «Спорту для всіх» функціонує 8 клубів за місцем проживання (КЗМП), роботу яких обслуговують 8 спеціалістів. Ресурс напрямку – 64 години в день роботи спеціалістів та близько 90 годин в тиждень роботи кожного КЗМП. Цей ресурс не використовується повною мірою, бо більшість робочих годин працівників суміщається з роботою клубів. Якщо спрямувати людино-години на реалізацію інших напрямків чи завдань, то можна охопити значно більшу аудиторію людей і вивільнити частину роботи приміщень для залучення додаткових спортивних груп.
Пропонується створити технічні засоби безпеки для можливості надавати приміщення у користування тренерам/організаціям; змінити графік роботи та посадові інструкції спеціалістів, визначити години їх занять в КЗМП, призначити за кожним спеціалістом спортивний напрям (за видом або цільовою групою), закріпити за кожним спеціалістом відкриті майданчики для спортивних занять.
В роботі Центрального комунального басейну існує проблема, що ДЮСШОР плавання виконує не властиві їй функції. Школа повинна займатись вихованням та підготовкою спортсменів, а не обслуговуванням басейну. Фактично кількість платних послуг в басейні вдвічі перевищує кількість вихованців ДЮСШ. При цьому басейн, як структура, що надає платні послуги, дофінансовується у 2016 році з бюджету міста на 3 млн 226 тис. грн (при власному заробітку — трохи більше 1 млн в рік). Другим важливим завданням має бути розділення діяльності школи на два напрямки: платні послуги та виховання спортсменів.
У Дорожній карті зазначається, що оскільки базовим результатом роботи ДЮСШ є заняття дітей, то критерієм роботи директора і школи має бути кількість вихованців у співвідношенні до суми фінансування. Завдання директора — забезпечити навчально-тренувальний процес для конкретної кількості дітей та груп. Пропонується вирахувати економічно-обгрунтовану вартість заняття одного учня і рішенням виконкому встановити план для кожного закладу; перевести у підпорядкування Спорткомітету ДЮСШ №1 і ДЮСШ №2.
Найважливіше, що треба реформовувати — це систему взаємовідносин між спортивною громадськістю та владою.
В спортивної громадськості є запит на відкриті спортивні майданчики з дороговартісним штучним покриттям та обладнанням. Такі майданчики зараз надто дороге задоволення для бюжету міста (до 1 млн на один), тому є сенс попрацювати над механізмом залучення інвесторів.
Є пропозиція запровадити так званий механізм “70/30”, при якому інвестор отримує 70% часу роботи спортивного майданчика, а 30% часу залишається за закладом “Спорт для всіх” для виконання соціальної роботи. 70 — комерція, 30 — місто.
Така схема може працювати як універсальна модель управління та утримання дороговартісних майданчиків. Наприклад, якщо інвестор будує споруду і передає її на баланс КЗ “Спорт для всіх” (без фінансових зацікавлень), тоді комунальний заклад сам обслуговує майданчик за тією ж формулою “70/30”, де 70 — платні послуги (комерція), 30 — соціальна робота.
У 2016 році завершується дія Програми розвитку фізичної культури та спорту в місті Луцьку. Зміст документу підлаштований під вимоги бюджетного законодавства, щоб законно використовувати бюджетні кошти. Але в даній програмі не закладені тенденції розвитку галузі.
Програма розвитку спорту – ключовий стратегічний документ, який регулює спортивну галузь в місті. Треба прописати і передбачити розвиток всіх видів спорту, які культивуються. Треба передбачити підтримку всіх ефективних організацій, якій розвивають спорт. Треба скласти чіткий план дій щодо відновлення матеріально-технічного забезпечення галузі (ремонт споруд, майданчиків, будівництво нових об'єктів). Обов'язковим напрямком в програмі має бути маркетингова стратегія популяризації спорту та фізичної культури. Важливо прописати критерії оцінки ефективності роботи та забезпечити систему їх моніторингу. А головне – пріоритети, куди ми рухаємось, як ми це робимо і навіщо нам це все.
Пропонується розробити проект програми, винести її на обговорення громадськості. Провести відповідні заходи (круглі столи, конференції, збори тощо); винести проект рішення про затвердження програми на сесію міської ради.
Міський голова Микола Романюк вважає, що спортивна галузь повинна реформуватися, рухатися вперед. “Ми повинні якомога ширше залучати дітей до занять спортом, відірвати їх від комп’ютерів. Потрібно бережно ставитися до уже створених дитячих майданчиків, проводити на них спортивні змагання. Для активізації спортивної галузі у місті було створено КП “Спорт для всіх. Щодо ДЮСШ, то у підпорядкування Спорткомітету вони мають переходити поетапно. Також важливо, що гроші з бюджету будуть виділятися не на потреби дирекції, апарату, а на дітей”, сказав у підсумковому слові Микола Романюк.
Відділ інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 720665)