1. Головна
  2. Оперативна інформація

Громадськості представили проект бюджету міста Луцька на 2017 рік

Громадськості представили проект бюджету міста Луцька на 2017 рік

       Відповідно до ст. 27 Статуту територіальної громади міста Луцька, ст.14 Бюджетного регламенту Луцької міської ради та з метою врахування думки громадськості щодо проекту бюджету міста Луцька на 2017 рік сьогодні у Палаці культури відбулися громадські слухання з розгляду проекту головного фінансового документа міста на наступний рік.

       Участь у засіданні взяли секретар міської ради Юлія Вусенко, перший заступник міського голови Тарас Яковлев, заступники міського голови Сергій Григоренко, Юрій Моклиця, Андрій Киця, заступник міського голови, керуючий справами виконкому Юрій Вербич.

       Розпочинаючи громадські слухання, секретар міської ради Юлія Вусенко зауважила, що метою зустрічі є обговорення проекту головного фінансового документу нашого міста. За її словами, присутні зможуть висловити свої думки та пропозиції щодо формування міського бюджету.

       Також секретар міської ради озвучила порядок проведення громадських слухань. Вона повідомила, що на участь у заході зареєструвалось більше 200 осіб.

       Потому директор департаменту фінансів та бюджету Лілія Єлова представила присутнім основні показники бюджету міста Луцька на 2017 рік. Так, формування проекту бюджету міста на 2017 рік проводилось з урахуванням основних макропоказників соціально-економічного розвитку держави та міста, наявної бази оподаткування та з дотриманням норм чинного бюджетного законодавства. За її словами, розрахунок доходів бюджету міста проводився на основі чинних на час підготовки проекту рішення положень податкового кодексу.

       Прогнозний обсяг доходів проекту бюджету міста Луцька на 2017 рік обраховано в сумі 1 854 492,5 тис. грн, в тому числі загальний фонд – 826000,5 тис. грн і спеціальний фонд 59471,3 тис. грн, офіційні трансферти – 969020,7 тис.грн.

       Лілія Єлова наголосила, що основним джерелом наповнення дохідної частини загального фонду бюджету міста Луцька залишається податок на доходи фізичних осіб (ПДФО). Питома вага цього податку в доходах загального фонду бюджету міста Луцька становить 61,1%.

       Ріст надходжень податку на доходи фізичних осіб на 2017 рік заплановано на 22,0% відсотка до очікуваного виконання 2016 року.

       Основні чинники, які вплинуть на надходження податку на доходи фізичних осіб у 2017 році: застосування єдиної ставки (18%) оподаткування доходів фізичних осіб; підвищення мінімальної заробітної плати з 1600 грн до 3200 грн; зниження податкового навантаження на громадян за рахунок надання податкової соціальної пільги на рівні 50% прожиткового мінімуму для працездатних осіб для будь-якого платника податку за умови, що дохід не перевищує 1,4 прожиткового мінімуму для працездатних осіб; підвищення порогу розміру пенсій або щомісячного довічного грошового утримання з 3 мінімальних заробітних плат до 10 прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб, що не підлягає оподаткуванню ПДФО та військовим збором; легалізація виплати заробітної плати та інше.

       Лілія Єлова зауважила, що прогнозується надходжень плати за землю до міського бюджету в сумі 99 млн грн.

       Також наповнювати бюджет планують за рахунок надходжень від єдиного податку, акцизного податку, податку на нерухоме майно, транспортного податку, збору за місця для паркування транспортних засобів, плати за надання адміністративних послуг тощо.

       За словами Лілії Єлової, надходження бюджету розвитку визначені Бюджетним кодексом України та включають: надходження від відчуження майна, яке знаходиться у комунальній власності; надходження від продажу землі; надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.

       Обсяг видатків загального фонду бюджету пропонується встановити в сумі 753,3 млн грн, що на 273,6 млн грн більше, ніж у 2016 році (ріст майже 57,1 %). Директор департаменту фінансів та бюджету наголосила, що ріст зумовлений передачею органам місцевого самоврядування ряду повноважень, які до цього фінансувалися з держбюджету.

       Зокрема, це видатки, фінансування яких у 2016 році здійснювалося за рахунок коштів освітньої та медичної субвенцій з державного бюджету, на: оплату комунальних послуг та енергоносіїв загальноосвітніх навчальних закладів – 28 063,1 тис.грн; видатки на оплату праці обслуговуючого персоналу загальноосвітніх навчальних закладів (за рахунок коштів державного бюджету проводиться оплата праці лише педагогічного персоналу зазначених закладів) – 64 743,9 тис.грн; інші видатки з утримання загальноосвітніх навчальних закладів – 8 051,6 тис.грн; видатки на харчування пільгової категорії дітей у загальноосвітніх навчальних закладах – 8 160,0 тис.грн; оплату комунальних послуг та енергоносіїв закладів охорони здоров’я – 15 183,3 тис.грн.

       “У наступному році (як і в поточному) передбачається здійснювати за рахунок коштів бюджету міста витрати на надання пільг з послуг зв’язку, інших передбачених законодавством пільг (2 073,3 тис.грн) та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян (20 000 тис.грн), оплату послуг з підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах (крім видатків на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти – (56 030,7 тис.грн)”, - зазначила Лілія Єлова.

       Вона наголосила, що традиційно найбільшу питому вагу складає оплата праці працівників бюджетної сфери. В розрахунках видатків на заробітну плату враховано рішення Уряду щодо встановлення мінімальної заробітної плати з 1 січня у розмірі 3 200 грн на місяць та посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС – 1 600 грн.

       Видатки на оплату праці працівникам бюджетних установ розраховані виходячи з умов оплати праці, які передбачені законодавством. При розрахунках фонду оплати праці передбачено в повному обсязі всі обов'язкові доплати та надбавки, матеріальна допомога медичним та педагогічним працівникам, виплата винагороди педагогічним працівникам, матеріальна допомога спеціалістам.

       Традиційно найбільшими є видатки на забезпечення функціонування закладів освіти міста. Проектом бюджету на 2017 рік передбачено 650,6 млн грн, що на 53 % більше порівняно з бюджетом 2016 року.

       Видатки на охорону здоров'я передбачені як за рахунок медичної субвенції, так і за рахунок коштів бюджету міста. Щорічно збільшується сума коштів, яку місто виділяє для забезпечення функціонування медичних закладів, оскільки коштів субвенції для цього недостатньо.

       При розподілі видатків основна увага приділяється забезпеченню безкоштовними медичними послугами соціально-вразливих верств населення.

       Одним з основних завданням при формуванні бюджету було забезпечити на належному рівні утримання доріг, інфраструктури, комфортні умови проживання для жителів міста, виконання якого проводиться відповідно до «Програми з благоустрою міста на 2016-2020 роки» та «Програми розвитку дорожнього господарства на 2015-2017 роки».

       Це роботи як по утриманню, так і капітальному ремонту та реконструкції.

       Після завершення презентації усі охочі могли задати запитання до доповідача. Так, їх озвучили депутати міської ради Борис Смаль та Олександр Кравченко, депутат обласної ради Михайло Імберовський, громадський активіст Михайло Шелеп, лучани Віктор Смолярчук, Інна Ткачук та інші.

       Їхні питання стосувалися можливості харчування дітей 1-4 класів у загальноосвітніх закладах за кошти міського бюджету, закупівлі за кошти батьків миючих засобів, встановлення на умовах співфінансування лічильників обліку тепла у багатоквартирних житлових будинків, ремонт дахів житлових будинків, виділення коштів на підтримку органів самоорганізації населення, виділення коштів на капітальні ремонти закладів освіти та придбання необхідної оргтехніки тощо.

       Свої думки щодо проведення громадських слухань та проекту бюджету міста Луцька на 2017 рік висловили депутати міської ради Борис Смаль, Павло Данильчук, Сергій Була, Михайло Шелеп.

       Так, Павло Данильчук зазначив, що проведення громадських слухань щодо проекту бюджету є позитивним моментом. За його словами, депутати у складі постійних комісій уважно працюють над бюджетом. Він наголосив, що вноситимуться зміни до проекту бюджету, адже тут ще не враховано усіх змін внесених до Державного бюджету на 2017 рік. На жаль, бюджет розвитку буде значно менший, ніж у 2016 році, бо держава ряд повноважень переклала на органи місцевого самоврядування.

       Перший заступник міського голови Тарас Яковлев подякував усім за участь у громадських слуханнях та висловлені зауваження, пропозиції. Він наголосив, що міська рада працює прозоро та відкрито. Формування бюджету - складний процес. “Державний бюджет прийнятий кілька днів тому. Нині необхідно врахувати усі моменти, що передбачені у головному фінансовому документі країни”, - додав Тарас Яковлев.

       За його словами, при підготовці бюджету міста Луцька на 2017 рік намагались врахувати усі нагальні питання. “На жаль, бюджет розвитку зменшиться з 260 мільйонів гривень у цьому році до 80 мільйонів у наступному, без урахування невикористаних залишків. Рішення приймаються складно, адже фінансовий ресурс обмежений”, - сказав перший заступник міського голови.

       Тарас Яковлев наголосив, що подібні слухання проводитимуться й надалі, думку громадськості враховуватимуть.

       Секретар міської ради Юлія Вусенко зазначила, що врахує усі пропозиції та побажання щодо проведення наступних громадських слухань з різноманітних питань. Вона наголосила, що депутати активно працюють з первинними бюджетними запитами і орієнтуються у реальних потребах комунальних закладів. Однак, на усе коштів не вистачає.

       Юлія Вусенко подякувала усім за участь у громадських слуханнях та закликала лучан бути активними.

  

       Відділ інформаційної роботи міської ради

       (777904, 777946, 724727, 720665)