Комісія ухвалила рекомендації до суб’єктів господарювання м. Луцька
РЕКОМЕНДАЦІЇ
суб’єктам підприємництва, що здійснюють свою діяльність на території м. Луцька
(рішення постійної комісії від 12.05.2015р.)
Постійна комісія Луцької міської ради з питань дотримання прав людини, законності, боротьби зі злочинністю, депутатської діяльності, етики і регламенту, заслухавши та обговоривши на своєму засіданні інформацію ГО «Соціальний захист дітей війни» (Н.Літвинець), Волинського обласного територіального відділення АМК (С.Луговий), думки присутніх на засіданні осіб, вважає на необхідне висловити наступні рекомендації.
1. В умовах економічної кризи та соціально-політичних перетворень в Україні тягар нестабільності національної валюти, збільшення витрат на енергоносії та інфляційні втрати закладаються виробниками та продавцями товарів у вартість продуктів та ціну продажу. Усе це призводить до здорожчання товарів та послуг. Врахування ризиків та забезпечення стабільності підприємницької діяльності є обов’язковою складовою економіки підприємств.
2 При цьому Комісія вважає за необхідне звернутись до суб’єктів господарювання, що провадять свою діяльність на території м. Луцька.
2.1. Економічні (в т.ч. інфляційні) ризики повинні покладатись не лише на споживачів, а й відноситись до соціальної відповідальності самого підприємця. Найбільше вразливими від коливань цін на товари і послуги є літні люди, пенсіонери, багатодітні сім’ї, тощо. Розуміння механізмів суспільної солідарності та взаємодопомоги повинно стати рушійною силою при формуванні цінової політики.
2.2. Непоодинокими є випадки необґрунтованого підняття цін. Це здійснюється бізнесом із покликанням на зростання курсу іноземних валют, подорожчання бензину, тощо. Однак, не завжди існує майновий чи логічний зв’язки між збільшенням ціни на товари і здрожчанням валют чи окремих матеріалів. В кризових ситуаціях важливим є чітке розмежування понять «рентабельність» та «спекуляція». Самі підприємців повинні уникати використання кризових ситуацій для одержання надприбутків, а також нетерпимо ставитись до таких проявів у роботі своїх партнерів, конкурентів. Грубим порушенням чинного законодавства є наявність економічних змов виробників чи продавців із метою завищення цін. Такі випадки повинні переслідуватись за усією суворістю закону, а також висвітлюватись у засобах масової інформації.
2.3. Мають місце випадки, коли підняття цін хоч і було зумовлено нестабільністю національної валюти чи вартістю енергоносіїв, але в подальшому, коли знизилась вартість підприємницьких затрат, ціни не було знижено (чи знижено неістотно, невідповідно). Такі дії відбиваються передусім на соціально-незахищених верствах населення. Такі підприємці отримують свої необґрунтовані (спекулятивні) прибутки з кишень найбідніших громадян.
2.4. Описані вище випадки можуть запустити «ланцюг повсюдного збільшення ціни товарів», зруйнувати економічні і соціальні зв’язки в суспільстві, викликати різке загострення соціальних протистоянь і масових заворушень.
3. Комісія вважає, що органи державної влади, місцевого самоврядування та представники місцевого бізнесу мають здійснювати захист прав громадян та контролювати доступність та обґрунтованість цін на соціально-значимі товари і послуги, медикаменти та медичну допомогу. Владі належить вживати дієвих заходів до запобігання зубожінню громадян. В сучасних умовах неприпустимими і злочинними є факти голодування та доведення до крайньої бідності.
Заступник голови комісії Андрій Осіпов