ЦНАП: рік ефективної роботи для лучан

Сьогодні Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) відзначає першу річницю з часу відкриття. 2 липня 2013 року у відремонтованому приміщенні в центрі міста, куди зручно доїхати громадським транспортом чи власним автомобілем, керівництво міста у співпраці з обласною владою реалізувало ідею і запропонувало лучанам центр, який значно покращив якість надання адміністративних послуг.
Цій події передувало впровадження на початку 2007 року в міській раді системи управління якістю, основною вимогою якої є орієнтація міської влади на потреби своїх громадян. Була змінена філософія діяльності з бюрократичного прийому громадян на формування системи надання їм послуг. Ця система реально працює і постійно вдосконалюється. Тому зрозуміло, що логічним було бажання реалізувати кращий закордонний досвід з створення «єдиного офісу», куди громадяни могли б звертатися до влади з будь-якого питання.
Нині це дійсно так, бо в ЦНАПі ведуть прийом громадян міський голова, його заступники, керівники структурних підрозділів. Тут надають необхідну інформацію і консультацію особисто і за телефоном цілодобової довідкової служби «групи оперативного реагування 15-80». Основне ж завдання ЦНАПу – це надання якісних адміністративних послуг, тобто різних дозволів, свідоцтв, рішень, висновків, паспортів, витягів, виписок тощо. Тобто, все те, що потребують громадяни щодня і з чим вони звертаються до влади. ЦНАП знаходиться на двох нижніх поверхах в чотириповерховому будинку загальною площею 1556,9 кв.м.
На першому поверсі – великий хол площею 322 кв.м, де розміщена рецепція (інформаційно-консультаційний сектор) та робочі місця адміністраторів ЦНАП для прийому відвідувачів. Вхід до приміщення обладнаний пандусом, метроном, кнопками виклику відповідального чергового, а поряд передбачено паркування велосипедів та автомобілів. Є місця для очікування і заповнення заяв, зразки заповнених документів. На інформаційних стендах і в інформаційних кіосках розміщена необхідна інформація по послугах. Також встановлено інформаційний термінал з переліками послуг Міністерства юстиції України (ДРАЦС), Пенсійного фонду України, Міністерства доходів та зборів України тощо. Кожен відвідувач може самостійно видрукувати інформаційну картку необхідної послуги зазначених служб, відповідно звернутися за послугою до них. Для зручності громадян передбачено комп’ютеризоване робоче місце із доступом до мережі Інтернет. У ЦНАП встановлена та діє система електронного керування чергою. Встановлено 2 термінали електронної черги.
На початок 2014 року у ЦНАП вже надавалася велика кількість адміністративних послуг – 267. З них 168 послуг виконавчих органів міської ради, 51 дозвільна процедура, 10 послуг структурних підрозділів облдержадміністрації та 38 послуг територіальних органів центральних органів виконавчої влади. 192 послуги надається через адміністраторів та державних адміністраторів департаменту ЦНАП (120 послуг виконавчих органів міської ради, 51 дозвільні процедури, 10 послуг структурних підрозділів облдержадміністрації та 11 послуг територіальних органів центральних органів виконавчої влади). Також 27 послуг надається представниками територіальних органів центральних органів виконавчої влади (з них: 6 - головним управлінням Держземагенства у Волинській області, 21 - Державною реєстраційною службою Луцького міського управління юстиції).
Персонал ЦНАП складають 8 адміністраторів, кожен з яких є абсолютно універсальним працівником, і готовий прийняти замовлення на будь-яку послугу. Для заповнення штатних посад на основі пропозицій керівника ЦНАП з структурних підрозділів було відібрано по 1 працівнику з досвідом роботи та стресостійкістю.
На другому поверсі ЦНАП працюють 7 державних адміністраторів та 9 державних реєстраторів, які надають відповідно послуги дозвільного характеру та реєстраційні послуги суб’єктам господарювання. Також на другому поверсі знаходяться представники Управління Держземагенства у Луцькому районі. На третьому-четвертому поверхах розташовано «бек-офіс» виконавчих органів міської ради. Доступ відвідувачів до цієї частини приміщення обмежений.
Щоденно персонал ЦНАП приймає до 400-450 звернень на отримання адміністративних послуг та надає до 100 консультацій з різноманітних питань. Під час кожної зустрічі адміністратора з відвідувачем здійснюється відео- та звукозапис розмови.
Директор департаменту «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку» Лариса Карп’як констатувала: «Перший рік роботи ЦНАП показав, що усі працівники міської ради, усі посадові особи вболівають за лучан, намагаються виконувати свою роботу своєчасно, сумлінно. Усі послуги, які надавалися у ЦНАПі, дотримувалися чинного законодавства, не було порушено термінів надання адміністративних послуг, є порозуміння з керівниками виконавчих органів і керівниками міської ради. Добре, що нас підтримує, сприяє діяльності і контролює роботу міський голова Микола Романюк, це спонукає до покращення роботи. В той же час ми налагодили тісну конструктивну співпрацю з державною міграційною службою України у Волинській області, окремими департаментами обласної державної адміністрації, відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців реєстраційної служби, державної реєстраційної служби Луцького міського управління юстиції, Головного управління Держземагенства у Волинській області».
Рік тому у нововідкритому ЦНАПі розпочали свою трудову біографію спеціаліст Тетяна Шишова та консультант Олександра Данилюк. Дівчата задоволені, що прийшли у високопрофесійний колектив, який навчив не лише використовувати університетські знання на практиці, а й доброзичливо, толерантно ставитися до лучан. Молоді спеціалісти задоволені своєю роботою, вони переконані, що кожна людина, яка зверталася до них з якоюсь проблемою, повинна виходити зі ЦНАПу з хорошим настроєм.
Відділ інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 720665)