Луцька міська рада – одна з найпублічніших в країні, - експерти
Центр Політичного Аналізу та Виборчого Консалтингу упродовж червня-серпня проаналізував рівень відкритості, прозорості та підзвітності органів місцевого самоврядування Луцька, а саме міського голови, виконавчих органів ради та депутатського складу ради.
Про результати цього дослідження у вівторок, 1 жовтня, розповів виконавчий директор Центру Михайло Шелеп.
Аналіз здійснювався в рамках громадської кампанії Мережею партнерів з вимірювання Індексу публічності місцевого самоврядування, організованої Громадянською мережею ОПОРА у Львові за підтримки Європейського Союзу. Методологія була апробована у 11 обласних центрах України. Наступного року кампанія охопить усі обласні центри.
Аналітики ЦПАВК опрацьовували відповіді на запити, контент офіційного веб-сайту та друкованого видання ради, а також безпосередньо спостерігали за роботою муніципалітету. Загалом «публічність» вимірювалася на основі понад 200 показників, які пізніше узагальнювалися відповідно до спеціально розробленої методології. Таким чином був визначений Індекс публічності місцевого самоврядування Луцька.
Крім того, зважаючи на всеукраїнський масштаб вимірювання, було складено рейтинг міст (обласних центрів), де проводилися заміри щодо рівня відкритості й прозорості функціонування органів місцевого самоврядування. Результати дослідження дозволили оцінити і порівняти вцілому публічність муніципалітетів, а також сформувати окремий рейтинг публічності міських голів, виконавчих органів та депутатського корпусу. Вцілому вимірювання Індексу публічності націлене на те, щоб зрозуміти наскільки публічно приймаються рішення і втілюється в життя політика муніципалітету, і яким є внесок основних суб’єктів місцевого самоврядування.
Публічність кожного з трьох суб’єктів місцевого самоврядування оцінювалася окремо за 100-бальною шкалою. Загальний Індекс публічності – це зважена сума значень цих трьох оцінок. Вага об’єктів вимірювання визначалася з огляду на обсяг повноважень та політичних можливостей органів та посадових осіб місцевого самоврядування в сфері забезпечення публічності.
Отож, згідно результатів дослідження органи місцевого самоврядування Луцька з показником 65% займають другу позицію в рейтингу публічності. Попереду лише Івано-Франківськ. Третє місце посів Львів. Таким чином, Луцьк входить до переліку міст із задовільним рівнем публічності місцевого самоврядування.
Михайло Шелеп відзначив позиції окремих суб’єктів місцевого самоврядування Луцька в порівнянні з іншими містами. Так, Луцький міський голова Микола Романюк став другим за рівнем публічності серед міських голів, а виконавчі органи Луцької міськради – третіми.
Найбільш неочікувані для авторів дослідження були результати щодо рейтингу публічності депутатів міських рад. Хоча Луцька міська рада отримала показник 55%, що відповідає низькому рівню публічності, однак серед усіх рад, що були включені у моніторинг, її результат став найвищим. Таким чином, за словами Шелепа, луцькі депутати можуть вважатися найбільш публічними серед обранців з 11 міст.
Правда у порівнянні з міським головою Миколою Романюком депутати виявилися менш публічними.
«Викликало здивування, що прозорість роботи міського голови на порядок вища ніж прозорість роботи депутатського корпусу. Напевно, десь депутатський корпус зупинився щодо прозорості своєї діяльності. І підзвітності. Напевно, десь ми недопрацювали. Можливо ми десь захопилися суто депутатською роботою в сесійному залі. Думаю, ми уважно вивчимо ваші рекомендації і донесемо їх кожному депутату», - висловився з приводу презентованих результатів дослідження секретар Луцької міської ради Григорій Пустовіт.
Ще одним результатом проведеного дослідження стали рекомендації напрацьовані експертами ЦПАВК, виконання яких дозволить зробити роботу міськради та її структурних підрозділів ще публічнішою. Зокрема, на їх думку варто:
- Розмістити на сайті ради декларації про доходи міського голови, його заступників та секретаря ради.
- Збільшити тривалість та кількість особистих прийомів міського голови.
- Запровадити у практиці міської ради роботу з роз’яснення тонкощів бюджетного процесу для широкого загалу людей.
- Порядок денний засідань виконавчого комітету розміщувати хоча б за 5 днів до засідання.
- Розробити більш детальні та чіткі процедури участі громадськості у прийнятті рішень виконавчими органами ради, а саме, прийняти окремі положення про проведення громадських слухань та загальних зборів громадян.
- Спростити процедуру виступу громадян на засіданнях сесій та комісій.
- Розробити графік звітування депутатів перед громадою із публічним оголошенням часу та місця звітування кожного з них та ін.
Начальник організаційного відділу Луцької міської ради Олена Барська додала, що публічність роботи ради – принципова позиція Миколи Романюка. За її словами орган місцевого самоврядування намагається враховувати усі рекомендації Центру Політичного Аналізу та Виборчого Консалтингу.
За матеріалами сайту «Волиньмедіа»