1. Головна
  2. Оперативна інформація

Луцька міська рада звернулась до народних депутатів щодо перегляду проекту Державного бюджету на 2018 рік

Сьогодні депутати зібралися на пленарне засідання 32-ї сесії Луцької міської ради. У порядку денному більше 60 питань.

Першим обранці громади розглянули питання “Про звернення щодо перегляду проекту Державного бюджету України на 2018 рік”. Доповідачем виступив депутат Андрій Козюра. Він зауважив, що триває бюджетний процес. Кабінет Міністрів розробив проект Державного бюджету України на 2018 рік. Його передали на розгляд Верховної Ради України. Однак, проект документу передбачає додаткове навантаження на місцеві бюджети. Держава делегує додаткові повноваження на місцеве самоврядування не підкріплюючи це фінансовим ресурсом, збільшено розмір реверсної дотації з 50 до 80 % з міського до державного бюджету, зменшено освітню субвенцію, з міського бюджету оплачують пільги, гарантовані бюджетом тощо.

Андрій Козюра зауважив, що це є ненормально і нівелює усі здобутки децентралізації.

Тому Луцька міська рада вирішила звернутися до голів фракцій та депутатських груп у Верховній Раді України, народних депутатів, обраних від Волинської області.

 

ЗВЕРНЕННЯ

щодо перегляду проекту Державного бюджету України на 2018 рік

 

Проект Закону «Про Державний бюджет України на 2018 рік» Кабінетом Міністрів України у встановлений законодавством термін поданий на розгляд і прийняття до Верховної Ради України. Період з часу подання і до другого читання – важливий етап з питань законодавчої бази формування місцевих бюджетів – затвердження міжбюджетних трансфертів місцевим бюджетам є остаточним і дає правові підстави початку бюджетного процесу на місцевому рівні.

Проведений фахівцями аналіз свідчить про наявність в проекті закону суттєвих ризиків для місцевих бюджетів, що призведе до зниження рівня фінансового забезпечення з виконання повноважень, наданих місцевому самоврядуванню.

В звʼязку з вище викладеним, ми депутати Луцької міської ради занепокоєні тим, що під гаслом «децентралізація влади» протягом останніх двох років місцевим бюджетам були делеговані окремі державні повноваження (видатки) без передачі відповідного фінансового ресурсу, що є порушенням статті 85 Бюджетного кодексу України.

Відповідно до вимог Бюджетного кодексу України у 2017 році за рахунок коштів місцевих бюджетів вже відбується проведення всіх видатків на утримання загальноосвітніх навчальних закладів (крім заробітної плати педагогічних працівників) та професійно-технічних навчальних закладів, оплату енергоносіїв закладів охорони здоровʼя, оплату інших пільг (пільгове перевезення, придбання путівок і ін.) Для здійснення таких видатків у міському бюджеті на 2017 рік передбачені витрати в сумі 200 млн. Гривень.

Відповідно, в проекті Державного бюджету України на 2018 рік та в проекті змін до Бюджетного кодексу України, зареєстрованих на сайті Верховної Ради України під №7000 та №7116, відмічено продовження тенденції делегування державних повноважень без передачі відповідного фінансового ресурсу. Крім того, пропонується додаткове навантаження на місцеві бюджети внаслідок збільшення відсотку відрахувань реверсної дотації з 50 до 80. Варто зазначити, що у 2018 році заплановано зменшення норми зарахування місцевим бюджетам міст обласного значення з 50 % до 20 % надходжень податку з доходів фізичних осіб понад середню норму, з метою вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів, призведе до збільшення вилучення до державного бюджету доходів (реверсної дотації) у спроможної частини бюджету Луцької міської ради у 2,8 разів.

Вказаними законопроектами передбачається здійснити передачу пільг з оплати житлово-комунальних послуг, які встановлені відповідними законами України, на фінансування з місцевих бюджетів, що призведе до повного розбалансування більшості місцевих бюджетів, погіршить соціальне становище пільгових категорій громадян.

Звертаємо увагу, що гарантовані державою пільги з перевезення окремих категорій громадян та послуг зв'язку продовжують залишатися без джерела фінансування з державного бюджету і в такий спосіб фінансування цих пільг перекладено на місцеві бюджети. Лише підприємству електротранспорту з бюджету міста Луцька було виділено 28 млн. гривень. Не вирішення в законодавчому порядку фінансування з державного бюджету зазначених пільг, може призвести до зростання заборгованості надавачам послуг і в кінцевому наслідку незаконному припиненню їх надання.

Слід зазначити, що освітня субвенція бюджету міста передбачена в проекті закону в сумі 255 млн. гривень, що менше минулого року на 10 %. В той же час, Уряд пропонує збільшення заробітної плати педагогам на 25 %, в результаті чого, дефіцит ресурсу становитиме ще вищі показники.

Хочемо зауважити, що запропонована система фінансування реформи первинної медицини на сьогодні взагалі залишається незрозумілою через відсутність відповідних загальнодержавних програм. В той же час, Уряд передбачає утримання установ (оплата енергоносіїв та ін.) фінансувати за рахунок місцевих бюджетів.

Враховуючи вищевикладене, просимо не підтримувати подані законопроекти «Про Державний бюджет України на 2018 рік» і зміни до Бюджетного кодексу України, та порушити питання щодо перегляду норм вказаних законопроектів перед Кабінетом Міністрів України.

 

Відділ інформаційної роботи міської ради

(777904, 777946, 724727, 720665)