1. Головна
  2. Оперативна інформація

Микола Романюк: «Ми всі служимо міській громаді»

   На засіданні виконавчого комітету директор департаменту «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку» Лариса Карп’як поінформувала про підсумки роботи з розгляду звернень громадян у 2012 році.

   За її словами, досягнуто зниження кількості звернень громадян до Луцької міської ради з деяких питань. Це зумовлено, перш за все, посиленням контролю з боку керівництва міської ради за розглядом звернень громадян, повноти та якості підготовлених відповідей. Одночасно, працівниками відділу звернень громадян здійснювалось консультування та інформування заявників щодо послуг, які надаються виконавчими органами міської ради, переліку необхідних документів, що також дозволило зменшити кількість письмових звернень. Аналіз звернень громадян свідчить про результативність вжитих заходів у місті, спрямованих на забезпечення реалізації особистих прав та законних інтересів громадян. За 2012 рік до Луцької міської ради (через відділ звернень) надійшло 7347 звернень громадян, що на 417 менше, ніж за 2011 рік (7764).

   Найбільш характерними питаннями, що порушують жителі міста перед керівництвом міської ради, є питання комунального господарства 1764 (у 2011 році 1576), аграрної політики і земельних відносин 1477 (у 2011 році 1739), соціального захисту населення 1075 (у 2011 році 998), житлової політики 963 (у 2011 році 991).

   Питання, що стосуються житлово-комунального господарства, які переважали у 2012 році, викликані, перш за все, незадовільним станом житлового фонду, що потребує проведення капітальних ремонтів, зношеністю мереж теплопостачання та водопостачання, якістю житлово-комунальних послуг.

   Викликає занепокоєння кількість звернень громадян, що стосуються соціального захисту населення (1075 звернень). Моніторинг показав, що збільшення  звернень викликано неоднозначним законодавчим тлумаченням деяких соціальних питань і пільг, недостатнім життєвим рівнем малозабезпечених верств населення міста, невеликими розмірами пенсій, соціальних допомог та заробітної плати, а також підвищенням цін на товари першої необхідності тощо. Лучани при вирішенні своїх складних життєвих проблем звертаються до міської влади, однак, обмежена фінансова спроможність міського бюджету не в змозі задовольнити потреби та прохання усіх заявників, що і стає в переважній більшості основною причиною повторних звернень. Протягом 2012 року було надано матеріальну допомогу на лікування, придбання засобів особистої гігієни та харчування 312 громадянам на суму 158500 грн (кошти виділені з міського бюджету), що на 42600 грн більше, ніж у минулому році.

   Варто відмітити зменшення у 2012 році кількості повторних звернень до міської ради (749), у порівнянні з 2011 роком – 812.

   Крім того, у минулому році надійшло 652 колективних звернення. Однак, тематика їх у порівнянні з 2011 роком дещо змінилась. В основному, це були звернення щодо комісійного обстеження житлового фонду, які надходили після обвалу частини будинку на вулиці Рівненській, 109.

   Якщо ж аналізувати, які категорії громадян найчастіше звертаються до виконавчих органів міської ради, то серед тих, хто у своїх зверненнях зазначив соціальний стан, переважали звернення від пенсіонерів та ветеранів праці – 1352, багатодітних сімей та одиноких матерів – 459, інвалідів, учасників війни та бойових дій, вдів загиблих на фронті – 128, тому особлива увага приділялась вирішенню проблем цих категорій населення.

    На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр» Луцькою міською радою забезпечено оперативне реагування на 124 звернення громадян на Урядову «гарячу лінію».

    Всього 727 заяв, що надійшли у відділ звернень, становили звернення, що скеровувались до міської ради від органів влади вищого рівня. Через Адміністрацію  Президента України – 36, Урядову «гарячу лінію» – 124, облдержадміністрацію – 178, обласну раду – 14, прокуратуру міста – 56. Громадяни зверталися з проханням про надання житла, виділення земельних ділянок під будівництво, матеріальної допомоги на лікування та проведення обстеження будинків на предмет їх руйнування і утворення тріщин.

    Протягом 2012 року керівниками міської ради та її виконавчих органів розглянуто на особистих прийомах громадян понад 705 звернень, в яких було порушено 1320 питань.

    На адресу Луцької міської ради у відповідності до Закону України «Про доступ до публічної інформації» протягом 2012 надійшло 344 запити на публічну інформацію. З них: 145 запитів надійшло безпосередньо від фізичних осіб, 197 запитів від юридичних осіб, 2 запити від об’єднань громадян без статусу юридичної особи. В переважній більшості вони стосувались надання копій документів земельної, бюджетної та архітектурно-будівельної сфери.

    Відділом звернень громадян забезпечується цілодобова робота групи оперативного реагування «15-80». За звітний період понад 23 тисячі телефонних звернень прийнято до роботи та забезпечено відповідне реагування (проти 17796 у 2011 році), що свідчить про збільшення довіри лучан до вирішення їх повсякденних проблем. 

    Міський голова Микола Романюк наголосив на необхідності активізації роботи зі зверненнями громадян: нині лучани можуть звертатися до міської влади через електронну пошту та за допомогою сайту. За його словами, сучасні технології дають можливість оперативніше реагувати на запити громадян.

    Також Микола Романюк зауважив, що з відкриттям Центру надання адміністративних послуг робота у цьому плані має ще пришвидшитися та спроститися.

 

   Відділ інформаційної роботи міської ради

    (777904, 777946, 724727, 720665)