Обговорення міського конкурсу проектів програм, розроблених громадськими організаціями, стосовно дітей, молоді, жінок та сім’ї
Відділ у справах сім’ї та молоді Луцької міської ради запрошує представників громадських організації м. Луцька, а також усіх охочих до обговорення міського конкурсу проектів програм, розроблених громадськими організаціями, стосовно дітей, молоді, жінок та сім’ї.
Місце проведення: зал засідань Луцької міської ради 15.02.2013 о 14:30 год.
Пріоритетні соціальні проблеми,
на вирішення яких повинні бути спрямовані
проекти громадських організацій у 2013 р.
Патріотичне виховання молоді (семінари, круглі столи, організація та проведення патріотичних заходів у м. Луцьку)
- Організація оздоровлення та відпочинку для дітей пільгових категорій (м. Луцьк, Волинська обл.)
- Організація змістовного дозвілля для дітей, підлітків та молоді у вільний від навчання час; проведення гурткової роботи, благодійних акцій, концертів для дітей з сімей, які опинились у складних життєвих обставинах, дітей-інвалідів, дітей з особливо складними хворобами (організація відповідних заходів у м. Луцьку)
- Формування здорового способу життя та профілактика негативних явищ у молодіжному середовищі; протидія соціально-небезпечним хворобам; формування екологічної свідомості (організація відповідних заходів у м. Луцьку)
- Гендерна освіта; подолання гендерних стереотипів (організація відповідних заходів у м. Луцьку)
- Пропаганда сімейних цінностей; культура міжстатевих відносин (організація відповідних заходів у м. Луцьку)
- Організація та проведення святкових заходів у м. Луцьку
(День матері, День батька, День студента, День міста, тощо)
П О Л О Ж Е Н Н Я
про порядок проведення міського конкурсу
проектів програм, розроблених громадськими організаціями, стосовно дітей, молоді, жінок та сім’ї
І. Загальні положення.
1.1. Положення про порядок проведення міського конкурсу проектів програм, розроблених громадськими організаціями, стосовно дітей, молоді, жінок та сім’ї (надалі – конкурс) регламентує правові, організаційні та фінансові основи проведення цього конкурсу. Воно розроблено з урахуванням нормативно-правових актів, що діють у сфері державної молодіжної політики.
1.2. Проведення конкурсу є одним з механізмів реалізації в місті Луцьку державної молодіжної політики спрямоване на виконання Міської програми підтримки дітей, молоді, жінок та сім’ї на 2012 – 2015 роки та має за мету спрямування бюджетних коштів на виконання проектів, що забезпечать ефективне розв’язання соціальних проблем дітей, молоді, жінок та сімей міста Луцька.
1.3. Основними завданнями конкурсу є :
- організаційна та фінансова підтримка проектів громадських організацій та їх спілок, що спрямовані на соціальний розвиток та становлення молоді;
- залучення громадських організацій до спільного вирішення проблем дітей, молоді, жінок та сімей;
- розвиток громадянської активності молоді, забезпечення постійної співпраці органів місцевого самоврядування з громадськими організаціями та органами студентського самоврядування;
- сприяння духовному і фізичному розвитку дітей та молоді, виховання активної життєвої позиції, почуття громадянської свідомості та патріотизму;
- активне просування, всебічна підтримка та захист традиційних сімейних цінностей, запобігання асоціальним проявам у сім’ї;
- популяризація здорового способу життя, здійснення заходів, спрямованих на зміцнення здоров'я дітей.
1.4. Проекти, що беруть участь у конкурсі, мають відповідати Міській програмі підтримки дітей, молоді, жінок та сім’ї на 2012 – 2015 роки, а рішення щодо їх фінансування приймається на засадах конкурсного відбору.
1.5. Пріоритетними напрямками конкурсу є :
- визначені законодавством України як основні в сфері державної молодіжної політики;
- визначені Міською програмою підтримки дітей, молоді, жінок та сім’ї на 2012 - 2015 роки
- на час проведення конкурсу невирішені в місті або вирішені недостатньо ефективно;
1.6. Організатором конкурсу є відділ у справах сім'ї та молоді виконавчого комітету Луцької міської ради (надалі – Відділ).
1.7. Щорічно Відділ визначає пріоритетні соціальні проблеми, на вирішення яких у поточному році мають бути спрямовані проекти, з числа напрямків, визначених у п. 1.5 цього Положення. Для цього Відділ організовує публічні консультації з громадськістю, які можуть бути проведені у вигляді опитування, круглого столу чи форуму.
1.8. Критерії відбору проектів.
Конкурсні проекти мають відповідати таким основними критеріям:
- актуальність проблеми;
- відповідність пріоритетним напрямкам конкурсу;
- соціальна ефективність;
- наявність ресурсів, необхідних для реалізації проекту;
- послідовність кроків у вирішенні завдань проекту;
- взаємодія по проекту з органами місцевого самоврядування;
- економічна ефективність проекту;
- можливість подальшої самостійної реалізації проекту.
1.9. Фінансове забезпечення проектів – переможців конкурсу здійснюється за рахунок:
- коштів міського бюджету;
- власних і залучених коштів та ресурсів організацій;
- інших джерел, не заборонених законодавством України.
ІІ. Організація та проведення конкурсу.
2.1. Рішення про проведення конкурсу приймається Відділом після затвердження бюджету міста Луцька на наступний рік та визначення в ньому обсягів бюджетного фінансування, виділеного на державну підтримку молодіжного руху.
2.2. Конкурс оголошується наказом Відділу після визначення пріоритетних соціальних проблем, на вирішення яких у поточному році мають бути спрямовані проекти громадських організацій.
Оголошення про конкурс має включати:
- приоритетні проблеми, на вирішення яких повинні бути спрямовані проекти громадських організацій;
- інформація про обсяги бюджетного фінансування проектів;
- вимоги до учасників конкурсу, умови та терміни подання конкурсної документації;
- терміни проведення конкурсу;
- час та адресу, за якою приймається конкурсна документація.
Оголошення про конкурс обов’язково оприлюднюється на офіційному веб-сайті Луцької міської ради та в газеті «Луцький замок». Термін проведення конкурсу становить 30 днів і розпочинається з дня оприлюднення оголошення на веб-сайті Луцької міської ради
Оголошення про конкурс також надсилається для опублікування в місцеві друковані та електронні засоби масової інформації.
2.3. Учасники конкурсу.
Для участі у конкурсі допускаються проекти, розроблені та подані громадськими організаціями м. Луцька, а також спілками громадських організацій (надалі – громадська організація у відповідному відмінку), що мають міський або обласний статус, є юридичними особами та зареєстровані в установленому законом порядку, а також у разі надання гарантій (лист-пояснення) щодо залучення ними коштів з альтернативних джерел, не заборонених законодавством, в обсязі не менше ніж 25 відсотків загальної суми кошторису витрат на реалізацію проекту.
2.4. До участі у конкурсі не допускаються громадські організації, або їх участь у подальшому може бути припинена у разі, коли:
- громадська організація перебуває у стані реорганізації, що веде за собою зміни керівних органів та статутної діяльності;
- не забезпечено виконання вимог п. 2.3 цього Положення;
- громадська організація подає недостовірну інформацію про діяльність та щодо спроможності реалізувати проект;
- заявка на участь у конкурсі подана після закінчення встановленого терміну або не містить повного комплекту конкурсної документації;
- проект подано громадською організацією, яка не надала фінансового та творчого звітів стосовно цільового використання бюджетних коштів, виділених на реалізацію проекту у попередньому році.
2.5. Організація проведення конкурсу.
Для розгляду проектів утворюється конкурсна комісія у складі не менш як семи осіб. Персональний склад конкурсної комісії щорічно затверджується розпорядженням міського голови після визначення пріоритетів конкурсу.
До складу конкурсної комісії можуть входити співробітники Відділу, працівники інших виконавчих органів та депутати Луцької міської ради, представники громадських організацій, а також залучені експерти.
Не може бути членом комісії особа, що є керівником, членом керівних органів або працівником громадської організації, творчої спілки, яка подала конкурсну пропозицію для участі в конкурсі.
Перед початком розгляду конкурсних пропозицій член комісії зобов’язаний повідомити про наявність конфлікту інтересів та надати пояснення щодо обставин, які можуть перешкоджати об’єктивному виконанню ним обов’язків. Якщо конфлікт інтересів виявлено після ухвалення комісією рішення про визначення переможців, таке рішення підлягає перегляду.
У своїй діяльності конкурсна комісія керується законодавством України та цим Положенням.
2.6. Порядок подання проектів на конкурс.
Для участі у конкурсі громадська організація у термін, визначений оголошенням про конкурс, подає Відділу конкурсну документацію, складену українською мовою, яка містить:
- заявку на участь у конкурсі відповідно до форми (додаток 1);
- копію рішення керівного органу громадської організації про затвердження проекту, завірену печаткою громадської організації;
- копію свідоцтва про реєстрацію, завірену печаткою громадської організації;
- проект з додатками (оригінал і 2 копії ) відповідно до форми (додаток 2);
- лист-пояснення щодо джерел залучення організацією коштів з альтернативних джерел, не заборонених законодавством, в обсязі не менше ніж 25 відсотків загальної суми кошторису витрат на реалізацію проекту.
2.7. При прийомі конкурсної документації громадській організації видається довідка, в якій зазначаються дата та перелік прийнятих документів, реєстраційний номер проекту. Від однієї громадської організації допускається не більше двох проектів. Повернення учасникам конкурсу документів внаслідок їх некомплектності або неналежного оформлення не перешкоджає повторному поданню документів після усунення недоліків в рамках встановленого терміну.
У разі, коли до участі у конкурсі допущено лише один проект, або не допущено жодного, Відділ має право прийняти рішення про продовження терміну прийняття конкурсної документації, терміном у 14 днів.
2.8. Після закінчення терміну прийняття конкурсної документації конкурсна комісія на своєму засіданні складає протокол про це із зазначенням усіх зареєстрованих заявок.
Конкурсна документація громадським організаціям не повертається, крім випадків, коли проект не допущено до участі в конкурсі.
2.9. Процедура оцінювання конкурсних проектів.
Процедура оцінювання конкурсних проектів проводиться у два етапи:
перший – попередній відбір;
другий – оцінювання та захист проектів.
2.9.1. На першому етапі конкурсна комісія розглядає конкурсну документацію і визначає її відповідність вимогам, викладеним у пп. 2.3, 2.4 та 2.6 цього Положення.
У разі обґрунтованої потреби, за рішенням конкурсної комісії, може бути проведено перевірку достовірності інформації, поданої в конкурсній документації.
За результатами перевірки відповідності проектів вимогам, викладеним у п. 2.3, 2.4 та 2.6 цього Положення, конкурсна комісія визначає проекти, що можуть брати участь у другому етапі конкурсу.
Про своє рішення конкурсна комісія повідомляє усім громадським організаціям, які подали проекти на конкурс.
2.9.2. Процедура захисту передбачає презентацію кожного проекту керівником проекту або іншою уповноваженою особою (за письмовою згодою керівника проекту) з наступним публічним обговоренням членами конкурсної комісії. На захисті проектів можуть бути присутніми та брати участь в обговоренні представники всіх громадських організацій, що подавали заявки на конкурс.
На основі розгляду проектів, конкурсна комісія ухвалює рішення про визначення переможців та відповідні обсяги бюджетних коштів на їх фінансування.
2.10. Рішення про визначення переможців конкурсу оформлюється відповідним протоколом, в якому зазначаються найменування громадських організацій, назви проектів переможців та суми коштів, рекомендованих комісією для їх реалізації. Протокол підписується усіма присутніми на засіданні членами конкурсної комісії.
Про рішення конкурсної комісії щодо переможців конкурсу Відділ у двотижневий термін повідомляє громадським організаціям, а також оприлюднює відповідне рішення на офіційному веб-сайті Луцької міської ради. Керівнику громадської організації або керівнику проекту надається витяг з протоколу.
ІІІ. Форми співробітництва за проектами.
3.1 За результатами конкурсу Відділ видає наказ про затвердження переліку проектів, визнаних переможцями конкурсу. У наказі зазначаються назва проекту, найменування організації-виконавця та обсяг коштів міського бюджету, що виділяються на його виконання. Наказ є підставою для укладання фінансової угоди з організацією – виконавцем, в якій має бути передбачено взаємні зобов’язання сторін щодо фінансування, реалізації проекту та подання звітності за результатами реалізації.
3.2. Порядок укладання фінансових угод з організацією-виконавцем встановлюється Відділом.
3.3. Відділ здійснює поточний контроль за цільовим використанням виділених бюджетних коштів та підсумкове оцінювання виконання проекту організацією-виконавцем. Для підготовки громадських організацій до якісного виконання проектів, а також моніторингу та супроводу проектів в ході реалізації, Відділ може залучати сторонні установи (організації) на договірних засадах. Організація – виконавець повинна сприяти здійсненню поточного контролю за ходом реалізації проекту.
Упродовж усього періоду реалізації проекту громадська організація зобов’язана повідомляти Відділ про плановані та проведені в рамках проекту заходи, а також інформувати громадськість та ЗМІ.
3.4. На прохання організації – виконавця Відділ може надавати йому інформаційну і консультативну підтримку, а також клопотати про надання необхідної підтримки відповідними підрозділами Луцької міської ради.
3.5. У разі виявлення фактів використання організацією-виконавцем виділених коштів не за призначенням або порушень при їх використанні, а також у разі чинення перепон у здійсненні поточного контролю, Відділ має право достроково припинити дію угоди про виділення фінансування, а організація-виконавець несе відповідальність, передбачену законодавством України.
3.6. По закінченні роботи по проекту організація-виконавець надає у терміни, що визначаються угодою про надання фінансування організації-виконавцю, такі документи :
- завірені керівником та печаткою організації-виконавця фінансовий та описовий звіти про реалізацію проекту, що подаються за встановленими формами (додатки 3 та 4);
- фактичні списки виконавців проекту з адресами та телефонами, підписані керівником організації – виконавця.
3.7. Організація-виконавець під час подання фінансового звіту має документально підтвердити залучення позабюджетних коштів для реалізації проекту.
ІV. Заключні положення.
4.1. Керуючись принципами гласності та відкритості організатор конкурсу забезпечує активне інформування громадськості про хід реалізації проектів на всіх стадіях.
4.2. Відділ щорічно оприлюднює річний звіт про використання коштів міського бюджету на фінансування проектів переможців конкурсу із зазначенням їх назв, організацій-виконавців та сум коштів, виділених із міського бюджету на реалізацію названих проектів.