1. Головна
  2. Оперативна інформація

Пілотні проекти Міністерства юстиції України

   ДО УВАГИ  ЛУЧАН ТА ГОСТЕЙ МІСТА!

   ПІЛОТНІ  ПРОЕКТИ  МІНІСТЕРСТВА  ЮСТИЦІЇ  УКРАЇНИ

    Міністерством юстиції України запроваджено пілотний проект, який дає змогу фізичним особам подавати заяви (звернення) до відділу державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет з використанням Веб-порталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану».

    Веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану», адреса якого http://dracs.minjust.gov.ua, є офіційним сервісом щодо подачі заяв або звернень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та  є доступним усім користувачам мережі Інтернет.

    З використанням функціональних можливостей Веб-порталу користувач може:

    1) заповнити наступні види заяв:

    - про державну реєстрацію шлюбу;

    - про державну реєстрацію розірвання шлюбу;

    - про державну реєстрацію зміни імені;

    - про внесення змін до актового запису цивільного стану, їх поновлення та анулювання;

    - про повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану та витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, або звернення щодо їх формування;

    Заяви повинні містити електронний цифровий підпис фізичної особи або бути підписаними під час її особистого звернення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану не пізніше трьох робочих днів після отримання повідомлення про результати розгляду заяви ( звернення) .

    Строк державної реєстрації актів цивільного стану, розгляду заяв про внесення змін до актових записів  цивільного стану, їх поновлення та анулювання відраховується від дати надходження заяви фізичної особи з накладенням електронного цифрового підпису або дати її підписання особою у відділі державної реєстрації актів цивільного стану.

    2) надіслати до відділів державної реєстрації актів цивільного стану скан-копії документів, необхідних для розгляду заяв користувача;

    3) здійснити попередній запис на відвідування відділу державної реєстрації актів цивільного стану із зазначенням зручних дати і часу з питань, які входять до компетенції відділу;

    4) оплатити з використанням платіжних систем послуги відділу державної реєстрації актів цивільного стану;

    5) отримати консультації працівників відділу державної реєстрації актів цивільного стану щодо надісланих через Веб-портал заяв або звернень.

    Запрошуємо скористатись послугами Веб-порталу “Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану”, який знаходиться на сайті Міністерства юстиції України ( розділ “Онлайн-сервіси”)  та на сайті ДП “Національні інформаційні системи” ( розділ “Кабінет електронних сервісів”), через мережу Інтернет.      

    Міністерством юстиції України запроваджено пілотний проект по видачі свідоцтв про народження дітей безпосередньо у закладі , де проходили пологи.

    При Луцькому клінічному пологовому будинку відкрито фронт-офіс де за 24 години можна отримати перший документ новонароджених, попередньо подавши заяву та необхідні документи.

    Якщо Ви обрали ім'я своїй дитині, працівники Луцького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Волинській області  до ваших послуг у кімнаті виписки дітей  на  І поверсі Луцького клінічного пологового будинку у вівторок, середу, четвер та п'ятницю. У Вас приймуть документи, необхідні для  державної реєстрації народження, а на наступний день Ви їх отримаєте у тому ж кабінеті пологового будинку.

    Заявник повинен пред'явити такі документи:

  • паспорти батьків;
  • свідоцтво про шлюб;
  • медичне свідоцтво про народження.

    Якщо заявник - стороння особа, то обов'язкова наявність паспорта заявника.

    Якщо батьки мають різні прізвища після реєстрації шлюбу, то присутність обох батьків при державній реєстрації народження обов’язкова.

    У випадку, коли мати дитини  не перебуває у шлюбі, запис про батька дитини проводиться за прізвищем та громадянством матері, ім’я та по батькові - за бажанням матері. Присутність матері дитини, у даному випадку — обов'язкова.

    Міністерством юстиції України запроваджено пілотний проект по реєстрації шлюбів за 24 години.

    В рамках пілотного проекту мінімальний термін для реєстрації шлюбу з моменту подання заяви буде скорочено з 30 днів до 1 доби. Екстрена реєстрація шлюбів з серпня ц.р. вводиться в Одесі, Львові, Києві, а також у Донецькій і Луганській областях з урахуванням інтересів військовослужбовців, які беруть участь у антитерористичній операції, і в Херсоні з урахуванням інтересів жителів анексованого Росією Криму

    Наречені, які вирішили скористатися даною послугою, можуть звернутися до організатора шлюбної церемонії. Інформація про  організаторів буде розміщена на сайті Міністерства юстиції і на сайтах обласних управлінь. Цими організаторами будуть місцеві ради або місцеві адміністрації.  Нареченим необхідно обрати час і місце проведення реєстрації шлюбу, укласти відповідний договір з організатором і прийти на реєстрацію власного шлюбу. Свідоцтво про шлюб видаватиметься одразу.  Міністерство юстиції передбачає , що в окремих містах сервіс з реєстрації шлюбів працювати цілодобово.

    З 2017 року Міністерство юстиції планує поширення даної послуги на всі регіони.