Однією з проблем ДКП «Луцьктепло» є принципова неоплата послуг боржниками
Сьогодні під час засідання виконавчого комітету директор ДКП «Луцьктепло» Олександр Киричук поінформував присутніх про роботу і проблеми підприємства.
Пріоритетним завданням ДКП є забезпечення тепловою енергією населення, бюджетних установ та інших споживачів.
«Луцьктепло» має зону обслуговування, яка складається з чотирьох теплових районів. Котельні та теплові пункти одного району можуть частково використовуватися для теплопостачання сусідніх районів, підтримуючи функціонування всієї системи у випадку аварії.
Підприємство «Луцьктепло» - це задіяні у виробничому процесі 64 котельні, 52 ЦТП, 137,8 км. теплових мереж. На котельних підприємства встановлено 169 котлів різних марок та потужностей.
Як зазначив доповідач, однією з проблем, з якою зіткнулося підприємство, є те, що близько 75%, або 103,35 км. теплових мереж відпрацювали встановлений ресурс (більше 20-ти років) та потребують заміни. Із загальної кількості встановлених на підприємстві котлів, 130 відпрацювали встановлений норматив і потребують заміни або періодичного технічного діагностування.
Олександр Киричук повідомив, що підприємству було надано кредит Європейським банком реконструкції та розвитку у розмірі 10 млн євро для проведення модернізації обладнання підприємства, з них - для ліквідації підвальних котелень (2 млн. євро), заміна трубопроводів (3,3 млн євро) та інших енергетично-ефективних заходів.
Витрати підприємства на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії та надання послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання за минулий рік склали 232,9 млн грн без врахування ПДВ. Основну частку витрат, майже 72 %, становлять енергоносії, так лише витрати на газ склали 114,2 млн грн, 15,6 млн грн. – витрати на електроенергію, 35 млн грн – покупна теплова енергія. Водночас за надані підприємством послуги споживачами було сплачено лише 181,2 млн грн. Тобто збитки від основної діяльності за звітний рік склали 51,8 млн грн.
За надані послуги теплопостачання споживачі заборгували підприємству 57,9 млн грн. Основним боржником є населення, борг якого на 1 січня склав 35,4 млн. грн., бюджетна заборгованість за надані пільги і субсидії -1,9 млн грн, бюджетні установи та організації – 4,2 млн грн, суб’єкти господарської діяльності - 2,9 млн грн.
Станом на 01.01.2012 року дебіторська заборгованість споживачів – населення за послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання становить 35416,8 тис. грн. До цієї суми включено нарахування за грудень 2011 року, що становить 14968, 4 тис. грн. і оплата якої здійснюється споживачами в січні 2012 року.
Олександр Киричук відмітив, що зростання суми заборгованості за послуги з теплопостачання зумовлене несплатою боргу постійними боржниками. Були проведені дії з примусового стягнення боргу: вручалися листи з попередженнями, на під’їздах будинків вивішувалися оголошення, в газеті «Луцький замок» було опубліковано списки з іменами боржників і сумою їхнього боргу, на телебаченні підготовлено спеціальну програму, присвячену даній проблемі. Ці заходи не дали жодного результату. Причиною неможливості стягнення є відсутність у таких боржників доходів, майна, на яке можна звернути стягнення, неможливість припинення надання їм послуги і, як наслідок, припинення нарахувань.
Доповідач зазначив, що діюче законодавство не сприяє своєчасній оплаті послуг, оскільки споживачі знають і користуються тим, що підприємство не може обмежити надання послуг боржникам. Він також наголосив, що неабиякою проблемою є і те, що в квартирах прописана одна кількість осіб, а насправді проживає більше. Відповідно виникла пропозиція встановлення лічильників для контролю споживання гарячої води і опалення. Перший заступник міського голови Святослав Кравчук задав питання доповідачу щодо встановлення лічильників у кожній квартирі і яку необхідно витратити суму для здійснення цього завдання. Відповіддю було те, що підприємство не може зобов’язати своїх споживачів до встановлення лічильників, а якщо зробити це за гроші держави, то сума, за словами, Олександра Киричука, була б «колосальна».
З метою посилення претензійно – позовної роботи, примусового стягнення боргу, недопущення випадків спливу строків позовної давності, на підприємстві було видано наказ № 83 від 14 березня 2011 року, яким встановлено суми та період виникнення боргу, при яких необхідно звертатися до суду, затверджено заходи по зменшенню заборгованості за послуги з теплопостачання. 25 березня цього року розроблено та затверджено заходи зі зменшення дебіторської заборгованості.
З 2007 року підготовлено та передано до суду позови про стягнення боргу за послуги до боржників - фізичних осіб в кількості 4215 од. на суму 21,2 млн. грн., в тому числі в 2011 році підготовлено та передано до суду 33 позови про стягнення боргу за послуги до боржників - фізичних осіб на суму 0,24 млн. грн. та 1101 заяви про видачу судових наказів на суму 6,9 млн. грн., в 2012 році - 371 заява про видачу судових наказів на суму 1921 тис. грн.
Відповідно до рішень судів, боржниками сплачено біля 10 млн. грн.
Директор ДКП «Луцьктепло» поскаржився на те, що відділи державної виконавчої служби не добросовісно виконують свої обов’язки і не реагують на листи зі скаргами. Святослав Кравчук відзначив, що «Луцьктепло» залишили один на один з людьми і проблемами» і попросив подати список підрозділів міської ради, які не співпрацюють з підприємством «Луцьктепло» і при видачі населенню певних довідок не вимагають звітності про оплату комунальних послуг.
Члени виконавчого комітету прийняли рішення зобов’язати державне комунальне підприємство «Луцьктепло»: забезпечувати безперебійне і якісне надання послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання, відповідно до стандартів, правил і норм; посилити контроль за раціональним споживанням енергоносіїв та здійснювати впровадження енергозберігаючих технологій; проводити облік наданих послуг з технічного обслуговування і поточного ремонту внутрішньобудинкових систем централізованого опалення та гарячого водопостачання по кожному будинку; активізувати систематичну попереджувальну та роз’яснювальну роботу зі споживачами з метою ліквідації заборгованості за надані комунальні послуги; застосовувати до споживачів, які мають значні обсяги боргів, методи відключення від мереж гарячого водопостачання.
Крім того, Луцькому міському управлінню юстиції рекомендовано активізувати роботу виконавчої служби з метою забезпечення виконання рішень суду щодо стягнення з мешканців міста заборгованості за комунальні послуги.
Відділ інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 720665)