Система GPS-навігації у міських маршрутних автобусах дозволяє контролювати роботу перевізників
В ході сьогоднішньої оперативної наради начальник управління транспорту та зв’язку міської ради Анатолій Миронюк поінформував про встановлення системи GPS-навігації у маршрутних таксі.
Він зауважив, що у місті функціонують 32 автобусні маршрути, на яких працює 262 автобуси. У час «пік» на маршрутах працює 242 автомобілі. Для забезпечення безперебійної роботи рухомого складу в резервному парку знаходиться 20 автобусів.
Міські перевезення характерні невеликою протяжністю маршрутів, частими зупинками та частою зміною пасажирів. Тому транспортна мережа автобусів сформована з оптимальним використання транспортних засобів в розмірі 240 автобусів у час "пік" та близько 190 автобусів у міжпіковий період.
Головною проблемою громадського транспорту, за його словами, було недотримання графіків руху, невиконання перших та останніх рейсів, а також недоїзди до окремих кінцевих зупинок.
Саме тому Луцькою міською радою було зініційовано питання про введення GPS-моніторингу за роботою транспортних засобів.
Система мультимедійного автоматизованого комплексу, яку запровадила міська рада, покликана забезпечити заданий інтервал руху автобусів та максимальний рівень безпеки пасажирів.
Анатолій Миронюк розповів, що станом на 19 березня завершено обладнання автобусів приладами навігаційної системи GPS.
Дія системи розповсюджується на всі автобуси, що рухаються на 32-х маршрутах міста Луцька. Спеціальне програмне забезпечення відслідковує рух автобуса та його номер. На екран комп'ютера виводиться інформація про його місцезнаходження, швидкість руху, маршрут, запізнення чи випередження та кількість пройдених контрольних точок. Усе це прив'язано до мапи міста Луцька, де показані вулиці та зупинки.
Начальник управління транспорту та зв’язку міської ради зауважив, що будь-який користувач Інтернет-ресурсу зможе побачити рух автобуса по маршруту. На офіційному сайті Луцької міської ради встановлено банер з назвою "Моніторинг громадського автотранспорту", через який можна отримати вільний доступ до системи. Вся система побудована за принципом, коли в задану точку відмітки графіка приходить автобус. Ця подія передається на сервер, обробляється та візуалізується на екрані диспетчера. Всі дані, що надходять до центру обробки інформації, систематизуються у вигляді щоденних електронних звітів, графіків чи гістограм та таблиць. Всі матеріали будуть передаватись до управління транспорту та зв'язку для визначення відповідності перевізника умовам договору.
На даному етапі експлуатації система проходить період налагодження. Всі пропозиції та зауваження надаються розробникові.
Анатолій Миронюк зазначив, що управління транспорту та зв’язку отримує усі необхідні звіти, за результатами яких буде прийматися відповідне рішення.
Міський голова Микола Романюк зазначив, що про впровадження системи моніторингу руху громадського транспорту говорять вже не один місяць. Це була складна і тривала робота.
За словами міського голови, система GPS-моніторингу запроваджена для зручності громадян, адже головне завдання влади – створити комфортні умови для роботи, життя та відпочинку лучан.
«Відтепер відповідні служби міської ради зможуть котролювати роботу перевізників й, у випадку не виконання останніми умов договорів, будуть розривати з ними угоди на перевезення пасажирів», – наголосив він.
Микола Романюк повідомив присутніх, що поставив завдання, аби у квітні було виконання 90 % рейсів та графіків руху, у травні – 95 %. Якщо цього не буде зроблено, то у червні будуть розриватися договори з перевізниками. Він наголосив, що є інші підприємці, які мають необхідні автобуси та бажання працювати.
Маршрутні таксі повинні виконувати усі рейси і необхідно жорсткіше контролювати ранішні та вечірні рейси, адже автобусів нема і лучани не можуть доїхати на роботу чи додому.
Також Микола Романюк зауважив, що до кінця травня буде запроваджено оголошення зупинок у маршрутних таксі.
Відділ інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 720665)