Відбулось засідання Координаційної ради з питань розвитку малого та середнього підприємництва
Координаційна рада з питань розвитку малого та середнього підприємництва – це міст взаєморозуміння між місцевою владою і бізнесом, адже ефективна комунікація підприємців і виконавчої влади є запорукою усунення існуючих бар’єрів та перешкод у життєдіяльності бізнес-середовища міста.
Сьогодні ж відбулося чергове засідання Координаційної ради з питань розвитку малого і середнього підприємництва у м. Луцьку. Участь у заході взяв заступник міського голови Олександр Рачков.
У вітальному слові Олександр Рачков зазначив, що такі зустрічі уже стали традиційними та сприяють налагодженню діалогу між бізнесом та владою. Він зауважив, що під час засідання координаційної ради до підприємців доносять актуальну інформацію щодо оподаткування, змін у чинному законодавсті тощо.
Потому, заступник начальника відділу організації роботи ГУ ДФС у Волинській області Олена Нікотіна поінформувала присутніх про податковий облік діяльності малого та середнього бізнесу, ставки, системи обліку. За її словами, для зручності підприємців працює електронний кабінет, через який можна вирішити багато питань.
Звернули увагу присутніх й на питання належного ведення податкової звітності. Зокрема, заповнення книги обліку доходів та витрат. Її можна вести й у електронному вигляді, але попередньо необхідно звернутися із заявою щодо цього у органи ДФС.
Начальник відділу праці департаменту економічної політики Луцької міської ради Інна Савчук поінформувала присутніх про відновлення роботи робочої групи з питань легалізації тіньової зайнятості та заробітної плати найманих працівників. За її словами, тривалий час вони не працювали, адже діяв мораторій на перевірки бізнесу. Нині ж вони проводять рейди, під час яких роз'яснюють підприємцям важливість офіційного працевлаштування найманих працівників та відповідальність. Також інформують представників бізнесу за штрафні санкції, які наступають, якщо з працівником не оформлені трудові відносини.
Інна Савчук зауважила, що незабаром запрацює відділ інспекторів праці, які проводитимуть перевірку підприємців. Вона наголосила, що ніхто не зацікавлений накладати штрафні санкції, адже суми нині величезні. Так, якщо підприємець не оформив працівника, то його можуть оштрафувати на 30 мінімальних заробітних плат (нині ця сума становить 96 тисяч гривень). Передбачене покарання й за недопуск перевіряючого на підприємство — штраф у сумі 320 тисяч гривень.
Крім того, вона наголосила, що із запровадженням пенсійної реформи наймані працівники самі зацікавлені у офіційному працевлаштуванні і у випадку відмови оформлення трудових відносин можуть звернутися у ДФС чи Держінспекцію праці.
Також директор департаменту фінансів та бюджету міської ради Лілія Єлова поінформувала присутніх про розмір ставок сплати єдиного податку підприємцями І-ї та ІІ-ї групи.
Відділ інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 720665)