Запрошуємо до обговорення розбудови у Луцьку спортивної дворової інфраструктури
Заступник міського голови Юрій Моклиця на своїй сторінці у соціальній мережі “Фейсбук” закликав лучан долучатися до обговорення проекту розбудови спортивної дворової інфраструктури.
“Стартуємо з новим великим напрямком — розбудова спортивної інфраструктури у дворах міста Луцька. Час на вдосконалення менеджменту та напрацювання методики минув, можемо приступати до конкретики.
Перехідний (з радянського) період вніс деякий хаос у це питання. Поки не було цілісного та продуманого підходу, мали місце елементи народної творчості, виборча самодіяльність і спонтанні прояви боротьби за спорт. Щоб зрозуміти куди рухатись в питанні дворової спортивної інфраструктури, на потрібно було дати відповідь на три запитання:
1. Що таке для нас дворова спортивна інфраструктура?
2. Як визначити пріоритетність у створенні (відновленні) інфраструктури
3. Як потім зберегти цю інфраструктуру?
1. Дворова інфраструктура.
Ми зупинились на конкретних чотирьох елементах спортивної дворової інфраструктури. Всі інші варіанти ми відносимо в категорію самодіяльності, на яку звичайно ж мають право мешканці, але вже без нас.
1) ПОЛІФУНКЦІОНАЛЬНИЙ ОГОРОДЖЕНИЙ МАЙДАНЧИК. Це найскладніший об'єкт дворової інфраструктури. Призначення: ігрові види спорту. Функція огорожі: не бігати за м'ячиком, не наробити ним біди. В залежності від покриття всі такі майданчики діляться на:
- м'яке покриття (грунт, пісок з відсівом, трава, пісок), призначене для гри у футбол, гандбол, волейбол; - тверде покриття (бетон, асфальт), призначене для гри у баскетбол, великий теніс, хокей з мячем; - штучне поліуретанове покриття, може використовуватись для майже всіх видів спорту (це якщо по-багатому);
2) БАСКЕТБОЛЬНЕ КІЛЬЦЕ. Це умовна назва твердої площадки, яка може бути різних розмірів (залежно від параметрів двору). Оптимальний варіант — 13 на 15 метрів. Може бути менше. Використовуватиметься для гри у стріт-бол, квадрат, або теніс (якщо є стінка);
3) КОМПЛЕКС ЗАГАЛЬНОФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ. Стандартний набір такого комплексу включає в себе перекладини, бруси та шведську стінку;
4) ТЕНІСНИЙ СТІЛ. Покриття: вологостійка ламінована фанера. Каркас металевий.
2. Пріоритетність та збереження.
Пріоритетність треба визначати. При існуючих можливостях та потребах нам треба не менше 3-4 років інтенсивної праці та ресурсів, щоб довести спортивну інфраструктуру міста до цивілізованого вигляду. Важливо розуміти з кого ми почнемо і ким завершимо.
Крім того, ми маємо розуміти, що дворова інфраструктура найбільше піддається впливу вандалів та дикунів. А хочеться, щоб вона послужила.
Після довгих дискусій та аналізу існуючої збереженої та знищеної інфраструктури, ми дійшли до висновку, що питання збереження на 90% залежить від мешканців. Тому пріоритетність визначатиметься від того наскільки мешканці хочуть спортивну інфраструктуру і наскільки вони готові за нею дивитись.
Як визначити готовність? За співфінансуванням. Якщо мешканці двору спроможуться зібрати від 5 до 10% вартості об'єктів, значить воно їм дійсно треба. І коли це відбудеться, вони будуть першими, хто за цим всім буде доглядати.
Отже, план дій такий:
1. Формуємо мапу потреб. Дивимось, обговорюємо, пропонуємо, критикуємо;
2. Складаємо кошториси і готуємо проекти в тих дворах, де мешканці перші проявлять ініціативу;
3. Чекаємо тих, хто перший збере необхідну суму для співфінансування (якщо буде конкуренція, перевага надаватиметься тим, хто збере більше);
4. Виконуємо роботи;
5. Приймаємо на баланс об'єкти (або КЗ “Спорт для всіх”, або ОСББ);
6. Ви тішитесь, а ми допомагаємо організувати на ваших оновлених площадках спортивну діяльність.
В цьому році плануємо витратити 1,5 мільйони на дворову інфраструктуру. В пропозиціях по розподілу вільних лишків цей пункт буде. Сподіваюсь, це підтримають і депутати. За таку суму ми зможемо в цьому році відновити/створити 5-7 огороджених майданчиків, 15-20 баскетбольних кілець з площадками, близько 30-ти комплексів загальнофізичної підготовки та не менше 50-ти тенісних столів. Все залежатиме від сум співфінансування та результатів тендерів”, - йдеться у дописі Юрія Моклиці.
Пропозиції та побажання щодо облаштування дворових майданчиків спортивними спорудами приймаються:
1. В електронній формі (на sport.dly.vsih@gmail.com, або на сторінці у Facebook «Спорт для всіх»)
2. В письмовій формі (у формі заяви в ЦНАП на ім'я заступника міського голови Моклиці Ю.В.)
3. За роз’ясненнями звертатись до керівника КЗ «Спорт для всіх» Наталії Назарук (тел. 724611, вул. Богдана Хмельницького, 21, каб.201).
Відділ інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 720665)