Про Концепцію розміщення та розвитку зовнішньої реклами та вивісок в місті Луцьку
З метою реалізації заходів із впорядкування розміщення, виготовлення та проектування зовнішньої реклами та вивісок, удосконалення та подальшого розвитку організації оформлення зовнішнього вигляду міста, керуючись законами України „Про місцеве самоврядування в Україні”, „Про рекламу”, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Концепцію розміщення та розвитку зовнішньої реклами та вивісок у місті Луцьку у новій редакції, з додатками 1, 2.
2. Вважати таким, що втратило чинність рішення Луцької міської ради від 29.06.2011 № 11/114 «Про Концепцію розміщення та розвитку зовнішньої реклами в місті Луцьку».
3. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови Григоренка С.А., на постійну комісію міської ради з питань генерального планування, будівництва, архітектури та благоустрою, житлово-комунального господарства, екології, транспорту та енергозбереження (Козюра А. Г.)
Міський голова Микола Романюк
Додаток
до рішення міської ради
Концепція розміщення та розвитку зовнішньої реклами
та вивісок в місті Луцьку
Концепція розміщення та розвитку зовнішньої реклами в місті Луцьку (далі - Концепція) - програмний документ, який формує мету, основні завдання її досягнення, зміст та напрямки організації зовнішнього рекламного оформлення міста разом із визначенням принципів та засобів їх реалізації.
Концепція розроблена відповідно до законів України “Про рекламу”, “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про благоустрій населених пунктів”, “Про охорону культурної спадщини”, Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. № 2067 (зі змінами).
Концепція є підставою для:
- розроблення та реалізації заходів з організації зовнішнього рекламного оформлення міста;
- удосконалення та подальшого розвитку нормативної бази з питань регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами в місті;
- розроблення та затвердження проектів та схем розміщення та реконструкції рекламних засобів на території міста;
- впорядкування розміщених засобів зовнішньої реклами (далі - ЗЗР) та рекламних вивісок на території міста;
- формування єдиного підходу міської ради та її виконавчих органів, а також суб’єктів господарювання до питань, що стосуються оформлення міста засобами зовнішньої реклами.
Застосування мови у рекламі та вивісках здійснюється відповідно до законодавства України про мови.
Проектним організаціям (особам), розробникам ескізів, проектів рекламних засобів, схем їх розміщення, рекламного оформлення міста керуватися в процесі виготовлення проектної документації положеннями та вимогами Концепції.
1. Загальні положення
1.1. Стан зовнішньої реклами та актуальність розвитку зовнішньої реклами.
Поширення міжнародних зв'язків і прагнення України до європейської спільноти, прискорений економічний та культурний розвиток міста Луцька ставлять завдання щодо забезпечення сучасного рівня його рекламно-інформаційного середовища. На сьогодні зовнішня реклама у провідних країнах світу - це високорозвинена галузь, до якої залучено новітні технології, що гармонійно поєднуються з міським середовищем.
Зовнішня реклама (далі - ЗР) суттєво впливає на зовнішній вигляд міста, його художньо-естетичне оформлення, а також виконує містобудівні та архітектурні функції. Належне розміщення засобів зовнішньої реклами (далі - ЗЗР) в структурі забудови міста Луцька може суттєво підвищити естетичні якості міського середовища та його привабливість. І навпаки, безсистемне розміщення реклами на території міста без належного урахування оточення, характеру архітектури забудови, природного ландшафту знижує якість сприйняття міського середовища в цілому та порушує гармонію візуальних комунікацій з навколишнім середовищем.
Слід відзначити, що останні роки характеризуються інтенсивним зростанням ринку реклами, що призвело до перенасиченості центральної частини міста і проспектів низькоякісними рекламними засобами. Крім того, дуже повільно йде процес оновлення рекламних конструкцій. Частина з них перебуває в експлуатації багато років, має застарілий дизайн, ненадійну конструкцію, не відповідає сучасним естетичним вимогам організації міського просторового середовища.
До головних сучасних проблем, пов'язаних із функціонуванням ринку зовнішньої реклами в місті Луцьку, відносяться:
- перенасиченість центральної частини міста рекламними засобами різних форматів низької якості;
- самовільне розміщення рекламних засобів;
- естетична та технічна застарілість значної частини розміщених рекламних засобів;
ЗЗР зосереджені переважно в місцях денної концентрації населення. Наземні ЗЗР в окремих частинах міста розташовані нерівномірно, хоча територія дозволяє забезпечити системний підхід до їх розміщення. Не прикрашає місто і завдає значних незручностей хаотичне, з елементами нав'язливості, розміщення виносних рекламних конструкцій (штендерів) та розміщення реклами на віконних прорізах і міжвіконних ділянках фасадів приміщень. Найбільш насичені рекламою проспекти Волі, Соборності, Президента Грушевського, вулиці Лесі Українки, Винниченка, Конякіна, транспортні розв'язки на вулицях Карпенка-Карого, Єршова, Набережній, Гордіюк, Володимирській.
Недоцільно розміщувати на парадних фасадах, перекриваючи віконні прорізи та міжвіконні ділянки фасадів будинків, будівель та споруд рекламні засоби різноманітних розмірів, виготовлених на банерній тканині, шляхом наклеювання рекламної плівки на зовнішній поверхні фасаду, що спотворює архітектурний стиль та естетичний вигляд.
Невдалі існуючі варіанти вивісок та зовнішньої реклами в історичній частині міста, ілюстровані на фотографіях, наведені в додатку 1.
Як виняток, можливе розміщення на глухих частинах фасаду великих брандмауерних конструкцій.
Концепція з однієї сторони повинна стимулювати розвиток сучасних конструкцій, а з іншої - посилювали контроль за використанням і встановленням засобів зовнішньої реклами в місті.
1.2. Мета та основні завдання її досягнення.
Метою Концепції є впорядкування розміщення рекламних засобів, вирішення проблеми формування рекламної інфраструктури в архітектурному середовищі міста із врахуванням містобудівних умов, історичних та природно-географічних факторів і створення таких умов життєдіяльності людини в місті, де зовнішня реклама та навколишнє середовище об'єднані в єдиний гармонійний ансамбль.
Ця мета досягається шляхом вирішення таких основних завдань:
- поетапне проведення заміни застарілих рекламних конструкцій на рекламні засоби сучасного зразка;
- введення окремих обмежень щодо розміщення ЗЗР на території міста;
- створення зон вільних від великорозмірних наземних ЗЗР;
- розроблення та затвердження проектів та схем розміщення та реконструкції ЗЗР на основних вулицях міста;
- проведення заходів благоустрою об’єктів реклами;
- об’єднання зусиль суб’єктів господарювання (власників рекламних конструкцій), виконавчих та контролюючих органів для розв’язання проблем щодо зовнішньої реклами.
Основними завданнями Концепції є:
- формування єдиної міської політики у сфері зовнішньої реклами;
- налагодження взаємодії органів місцевого самоврядування та операторів рекламного ринку у напрямі підвищення ефективності використання території міста Луцька при розміщенні рекламних засобів;
- впровадження нового принципу при зонуванні розміщення зовнішньої реклами в місті, який передбачає визначення формату рекламних засобів для кожної зони та врахування архітектурного середовища міста.
2. Містобудівні принципи розміщення зовнішньої реклами.
Місто Луцьк поєднує у своїй архітектурі різні епохи і періоди історичного розвитку. Центральна частина міста та історичний центр Луцька є найбільш привабливими зонами з точки зору художньої цінності, сформованої протягом XV - XX століть. Природне оточення забудови міста характеризується значною кількістю парків, скверів, зелених алей, що в своїй сукупності створює неповторний архітектурно-художній образ Луцька.
Специфічні умови обумовлюють особливі вимоги до розташування та вибору рекламного засобу на пішохідних вулицях, міських транспортних магістралях, біля торгівельних центрів (ринків), в місцях відпочинку тощо.
Подальше розташування великорозмірних носіїв ЗР у місцях їх насиченого розміщення необхідно здійснювати на основі розроблених комплексних повуличних схем та проектів. До великорозмірних рекламних носіїв відносяться рекламні щити із площею рекламного поля 8,0 кв.м. і більше. При цьому необхідно враховувати сучасні композиційні принципи розташування реклами, основні видові місця її сприйняття, безпечність руху пішоходів та транспорту.
Розміщення зовнішньої реклами необхідно здійснювати:
- на прибудинкових територіях та інших об’єктах благоустрою з дотриманням Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Правил благоустрою м. Луцька;
- на будівлях та спорудах з врахуванням забезпечення безперебійного їх функціонування, збереження оздоблення фасадів;
- вздовж проїжджої частини вулиць на одному рівні від горизонтальної поверхні ґрунту (дорожнього покриття), на однаковій відстані від доріг, можливе симетричне чергування різнорівневих великорозмірних носіїв ЗР вздовж лінії їх розташування.
Не допускається встановлення ЗЗР на невведених в експлуатацію об’єктах будівництва.
Розміщення реклами на транспорті (територіях, будівлях, спорудах) здійснюється з урахуванням архітектурно-просторового вирішення, правил благоустрою міста за погодженням з управлінням містобудування та архітектури.
Розміщення зовнішньої реклами має ґрунтуватись на таких загальних принципах:
- урахування соціально-психологічних умов сприйняття зовнішньої реклами;
- пріоритету архітектури оточуючої забудови та її цілісності, просторової взаємодії реклами і оточуючого міського середовища;
- відповідності форми, фізичних розмірів, стильових характеристик, матеріалів, кольорового вирішення, освітлення засобу ЗР архітектурно-просторовим особливостям конкретного місця;
- урахування особливостей зорового сприйняття ЗЗР пішоходами, пасажирами міського транспорту;
- оптимізація розмірів, видів та кількості рекламоносіїв, враховуючи зонування міста, на основі проектів та схем, розроблених та затверджених управлінням містобудування та архітектури.
При розміщенні зовнішньої реклами слід виходити із класифікації зонування міського простору.
Зонування міської території враховує ефективність розміщення реклами, а також сукупність обмежень історико-культурного, архітектурно-містобудівного, соціально-психологічного, естетичного характеру.
Зона А - історичний центр міста (заповідник "Старе місто"), обмежена вулицями Ковельська, Глушець, Замкова, річкою Стир. Вона характеризується змішаною, досить щільною забудовою та старою архітектурою.
Зона Б - територія центру міста за межами історичної частини. Це зона історичного ареалу, характер архітектурного вирішення якої значною мірою визначається 2-4 - поверховими спорудами, збудованими на початку ХХ століття та 4-5 - поверховою житловою забудовою 50-80 років того ж століття, з наявними архітектурними домінантами 9-14 - поверхових житлових будинків. Особливістю даної зони є велика її протяжність і наявність різного за характером архітектурно - ландшафтного оточення: домінуючі маршрути переміщення переважної більшості людей, наявність установ, організацій, магазинів, соціальних і культурних закладів.
Зона В - територія житлових ("спальних") районів, забудованих в період 70-90-х років XX століття. Територія характеризується однорідною архітектурою, змішанням багатоповерхових і малоповерхових будинків, наявністю проспектів, транспортних магістральних розв’язок.
Зона Г – магістральні вулиці загальноміського значення характеризується інтенсивним рухом транспортних засобів, громадського транспорту та переміщення основних потоків людей.
Зона Д - територія садибної забудови, що характеризується різноманітністю ландшафту та, як правило, віддаленістю від культурних закладів, великих торгівельних підприємств.
Зона Е - територія міста, на якій знаходяться промислово-виробничі та комунально-складські підприємства.
3. Основні вимоги до засобів зовнішньої реклами та їх розміщення.
3.1. Естетичні вимоги.
Сучасні естетичні тенденції щодо розміщення рекламно-інформаційних носіїв повинні формуватися на основі застосування сучасних технологій, дбайливого відношення до міської інфраструктури. Рекламні засоби не повинні руйнувати візуальну цілісність та сприйняття міського середовища.
Центральна частина міста не повинна перевантажуватися зовнішньою рекламою великих розмірів, а лише доповнюватись виваженими естетичними її акцентами. Фундаменти засобів ЗР повинні бути заглибленими, а у випадку наземного розміщення - декоративно оформленими.
У центральних районах міста для окремого розташування слід використовувати сучасні світлові малогабаритні конструкції зі стаціонарним або динамічним інформаційним полем.
Розміщення ЗР на будинках (у тому числі на дахах) не повинно вступати у візуальний конфлікт з їх архітектурою. Слід вкрай обережно ставитись до зміни вигляду фасадів, максимально використовувати можливості внутрішньої вітринної реклами, в окремих зонах міста встановлювати обмеження щодо перекриття частини фасадів та вікон будинків засобами тематичного оформлення (фальш-панелі, банери тощо). Можливе розміщення банерних конструкцій на глухих фасадах будівель і споруд.
Транспарант-перетяжки потребують поступової заміни на світлові двосторонні кронштейни і повинні розміщуватися на штангах контактної мережі тролейбусної лінії.
Загальні естетичні вимоги до засобів ЗР:
- естетична гармонізація з візуальними характеристиками міського середовища;
- образна, стильова та декоративна виразність;
- цілісність композиційного та об'ємно-просторового вирішення, обґрунтованість розташування;
- функціональна та технологічна відповідність;
- стильність та тематичність вирішення вивісок з врахуванням історичної особливості кожного будинку на території історико-культурного заповідника.
3.2. Ергономічні вимоги.
Сприйняття інформації людиною повинно проходити без зайвого фізіологічного та психоемоційного навантаження, комфортно, що є головною ергономічною вимогою до функціонування ЗР.
Неприпустимі "агресивно-атакуючі" методи впливу (такі як встановлення носіїв близько один від одного), що призводять до локальної перенасиченості рекламою і, у той же час, її неефективності через психоемоційну напруженість людини і внаслідок цього - негативне сприйняття інформації.
Створення найбільш комфортного рекламного середовища, неприпустимість використання надмірно акцентованої, агресивної і провокуючої реклами.
Загальні ергономічні вимоги до засобів ЗР:
- на одній опорі контактної мережі (зовнішнього освітлення) повинно розміщуватись не більше одного засобу ЗР;
- виносні засоби ЗР повинні використовуватись тільки у разі неможливості відображення інформації стаціонарними засобами ЗР (вивісками, кронштейнами, оформленням вітрин), а не замінювати чи дублювати їх;
- дистанція між засобами ЗР, встановленими вздовж проїзної частини вулиць і доріг, повинна бути не менше двократної відстані між сусідніми опорами контактної мережі (зовнішнього освітлення) для великорозмірних конструкцій, і не менше однократної відстані між сусідніми опорами для конструкцій форматів "лайтпостер", що обумовлено необхідністю забезпечення нормального сприйняття інформації та оптимальної схеми підключення засобів ЗР до електричних мереж.
3.3. Експлуатаційні вимоги.
Надійне та безпечне функціонування засобів ЗР повинно забезпечуватись:
- досконалістю конструктивного вирішення та його якісним виконанням;
- зручністю і безпекою проведення ремонтних і експлуатаційних робіт;
- зручністю заміни інформаційних елементів;
- стійкістю конструкційних матеріалів, фарб та покриттів рекламних носіїв до впливу атмосферних умов на весь термін експлуатації;
- використанням рекламних кронштейнів, лайтпостерів для розміщення на опорах контактної мережі (зовнішнього освітлення) з максимальними розмірами 1,2м х 1,8м для конструкцій вертикального компонування та 3,0м х 0,65м для конструкцій горизонтального компонування, що регламентується технічними умовами експлуатації опор;
- розміщенням засобів ЗР у місцях, де вони не створюють перешкод руху пішоходів і транспорту, механізованому прибиранню вулиць, обслуговуванню інженерних мереж і споруд, викошуванню газонів;
- кронштейни на опорах, які розміщуються над тротуарами, пішохідними доріжками, газонами, повинні встановлюватись на висоті не менше 2,5м;
- кронштейни на будинках повинні встановлюватись з максимальним відступом від стіни 1,0 м, на висоті не менше 2,5м;
- тимчасові виносні засоби ЗР повинні бути заввишки не більше 1 м, розміщуватись паралельно фасаду будинку на відстані не більше 2м від входу і 0,5м від фасаду будинку, за умови ширини тротуару (пішохідної доріжки) не менше 2м;
- здійсненням заміни рекламних конструкцій, що знаходяться в незадовільному технічному стані, та/або застаріли, на нові, сучасні на вимогу робочого органу з питань зовнішньої реклами.
3.4. Екологічні та санітарно-технічні вимоги.
Забороняється розміщення ЗЗР на територіях пам'яток садово-паркового мистецтва, парків, на квітниках. При розміщенні ЗЗР на газонах необхідно забезпечити повне відновлення трав'яного покриву.
Стаціонарні ЗЗР не повинні розміщуватись у місцях, де їх встановлення та експлуатація може завдавати шкоди природному середовищу міста.
Великорозмірні ЗЗР повинні розміщуватись на такій відстані від крони дерев і чагарників, яка забезпечить подальше обслуговування зелених насаджень і ЗЗР без їх ушкодження. Територія, що прилягає до ЗР, конструктивна схема яких потребує зміни інформаційного повідомлення протягом дії дозволу, повинна утримуватись в належному стані.
Не допускається розміщення стаціонарних ЗЗР, що є джерелами шуму, вібрації, світлових, електромагнітних та інших випромінювань чи полів, з порушенням діючих санітарних норм поблизу житлових приміщень; освітлення елементів інформації повинно бути рівномірним, без засліплюючих та затемнених частин інформаційного поля.
Матеріали, які використовуються при виготовленні усіх типів засобів ЗР, повинні відповідати вимогам якості та екологічної безпеки.
4. Основні вимоги до вивісок та їх розміщення.
Розташування вивіски чи таблички з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, здійснюється відповідно до проектної документації, погодженої управлінням містобудування та архітектури.
Розроблення проектної документації вивісок виконується спеціалізованими проектними установами (особами) у відповідності до містобудівного законодавства з дотриманням рекомендацій зазначених в Концепції. Не допускається порушень встановлених вимог Концепції.
Форма, колір, шрифт, стилістика та матеріал, з якого виготовляється вивіски повинні бути гармонійними з елементами фасаду, на яких вони розташовуються.
Розміщення вивісок повинно здійснюватися паралельно фасаду з врахуванням архітектурного вирішення, стилістичних особливостей, декоративних елементів та колористики фасаду. Перевага надається комплексному підходу до проектування та розміщення кількох вивісок на одному фасаді.
Матеріали та стилістика вивісок:
- конструкція та матеріал вивіски повинні бути стійкими до погодних умов, зручними у догляді та обслуговуванні;
- у межах історичного центру м. Луцька заохочується виконання вивісок з природних матеріалів (метал, кераміка, смальта, цінні породи дерева, камінь, скло), а також використання технік (ковальство, литво, гравіювання, різьба, вітраж, гутне скло, емалі, розпис, мозаїка та ін.);
- вивіска для одного суб’єкта господарювання повинна відповідати архітектурному вирішенню фасаду будівлі та враховувати особливості конкретного архітектурного середовища.
Рекомендується вивіски виготовляти з підсвічуванням у вигляді:
- різьбленого або гравійованого надпису чи зображення на металевій, кам’яній, дерев’яній основі з написом чи зображенням;
- окремих об’ємних літер, прикріплених безпосередньо до стіни фасаду, що надає вишуканого естетичного вигляду ;
- окремих об’ємних літер, прикріплених до спільного каркасу чи іншого профілю, пофарбованого у колір фасаду (рекомендується у разі довгого напису);
- напису чи зображення на прозорій безколірній площині (скло, акрил) плоскими, об’ємними чи вигравіюваними літерами;
- площини, що розміщується паралельно до фасаду, з нанесеним зверху або прорізаним зображенням чи написом.
5. Організація зовнішнього рекламного оформлення міста.
Виходячи з аналізу об'єктивних факторів, що склались у процесі рекламної діяльності в місті Луцьку, враховуючи необхідність прив'язки рекламних носіїв до конкретних умов міського середовища з урахуванням тенденцій територіального розміщення засобів зовнішньої реклами та інформації, а також особливостей зонування території міста Концепція пропонує такі вимоги до організації зовнішнього рекламного оформлення міста:
Зона А - історичний центр міста (заповідник "Старе місто"):
- урахування історичної та художньої цінності ансамблів та окремих споруд;
- урахування головних точок сприйняття ЗР та маршрутів огляду архітектурних ансамблів і споруд;
- максимальне використання підприємствами торгівлі, побутового обслуговування, сфери послуг можливостей внутрішнього рекламного оформлення вітрин, використання сучасних світлових засобів ЗР;
- не допускається розміщення зовнішньої реклами на банерних носіях, що перекривають віконні прорізи, та на міжвіконних ділянках фасадів будинків;
- не допускається розміщення виносних конструкцій (типу «штендер»), транспарант-перетяжок;
- розміщення вивісок лише за умови погодження їх проектів з дирекцією історико-культурного заповідника та спеціально уповноваженим органом управління містобудування та архітектури Луцької міської ради;
- реконструкція існуючих ЗЗР із заміною застарілих конструкцій.
Зона Б - територія центру міста обмежена вулицями: Ковельська, Набережна, Яровиця, Стрілецька, залізницею вздовж вул. Ківерцівської, вул. Карпенка-Карого, вул. Задворецька, вул. Рівненська, вул. Автозаводська, вул. Архітектора Метельницького, вул. Глушець:
- відповідність ЗЗР характеру архітектурно-композиційного вирішення ділянок, на яких вони розміщуються;
- рекомендовано розміщення малогабаритних носіїв сучасної конструкції (типу «лайтпостер»), з поступовою заміною ними великорозмірних носіїв ЗР;
- максимальне використання підприємствами торгівлі, побутового обслуговування, сфери послуг можливостей внутрішнього рекламного оформлення вітрин, використання сучасних світлових рекламних засобів;
- нові неназемні великорозмірні носії ЗР в цій зоні можуть розміщуватись тільки після проведення спеціальних проектно-узгоджувальних робіт на огорожах об'єктів будівництва та реконструкції, на глухих фасадах, дахах будівель;
- не допускається розміщення ЗР на банерних носіях, що перекривають віконні прорізи, та на міжвіконних ділянках фасадів будинків;
- не допускається встановлення нових наземних великорозмірних носіїв ЗР на центральних проспектах і вулицях (пр. Волі з прибічними вулицями, пр. Перемоги, пр. Президента Грушевського, вул. Винниченка, вул. Шевченка (до повороту на вул. Франка), вул. Богдана Хмельницького, вул. Лесі Українки, вул. Ковельська (до повороту на вул. Набережна), майдан Привокзальний);
- не допускається розміщення виносних конструкцій (типу «штендер») на пр. Волі, вул. Винниченка, Театральному майдані, Привокзальному майдані, вул. Лесі Українки з прилеглими вулицями, вул. Глушець, вул. Богдана Хмельницького, вул. Ковельській;
- транспарант-перетяжки забороняється розміщувати в межах Театрального майдану, Київського майдану, вул. Лесі Українки, вул. Богдана Хмельницького, пр. Волі (від Театрального майдану до вулиці Шопена); існуючі демонтувати після закінчення терміну дії дозволів;
- реконструкція існуючих ЗЗР із заміною застарілих конструкцій;
- використання ЗЗР індивідуальної розробки.
Зона В (території багатоквартирної житлової забудови – проспекти: Соборності, Молоді, Відродження, вулиці: Конякіна, Кравчука, Гордіюк, Єршова, Ветеранів, Лідавська, Федорова, Воїнів-Інтернаціоналістів, Станіславського, Грабовського, Бенделіані, бульвар Дружби Народів):
- упорядкування місць розташування, кількості і номенклатури носіїв ЗР відповідно до архітектурно-композиційної і просторової специфіки конкретної ділянки;
- реконструкція існуючих ЗЗР із заміною застарілих конструкцій;
- впровадження використання конструкцій формату "лайтпостер" та малогабаритних засобів реклами;
- заміна щитових великорозмірних ЗЗР на моноопорні конструкції;
- розміщення ЗЗР на основних вулицях і проспектах відповідно до розроблених повуличних схем та проектів для запобігання руйнуванню візуальної цілісності архітектурного ансамблю кожного з мікрорайонів;
Зона Г (магістральні вулиці загальноміського значення – вулиці: Рівненська, Дубнівська, Володимирська, Ковельська, Набережна, Ківерцівська, Героїв УПА, Глушець, Окружна, Львівська, Гнідавська, Потебні, Чернишевського, Гордіюк, Карпенка-Карого, проспекти Відродження, Молоді, Соборності, Перемоги).
Рекомендується:
- розміщення великогабаритних ЗЗР відповідно до розроблених повуличних схем та проектів для запобігання їх безсистемного розміщення та руйнування візуальної цілісності архітектурного середовища;
- не допускається розміщення ЗР на банерних носіях, що перекривають віконні прорізи, та на міжвіконних ділянках фасадів будинків;
- нові неназемні великорозмірні носії ЗР в цій зоні можуть розміщуватись тільки після проведення спеціальних проектно-узгоджувальних робіт на огорожах об'єктів будівництва та реконструкції, на глухих фасадах, дахах будівель;
Зона Д - територія садибної забудови:
- рекомендується розміщення ЗЗР здійснювати відповідно до масштабу та розміру вулиць, з врахуванням існуючої забудови та можливості безперешкодного транспортного та пішохідного руху;
- дозволяється використання ЗЗР індивідуальної розробки.
Зона Е (територія промислово-виробничих та комунально-складських підприємств):
- використання великорозмірних окремо розташованих засобів ЗР, фасадних носіїв ЗР, форматів "лайтпостер";
- розміщення оригінальних великорозмірних складних конструкцій з розміщенням різнопланової рекламної інформації;
- використання засобів ЗР індивідуальної розробки.
6. Типи рекламо носіїв:
До засобів зовнішньої реклами належать різноманітні конструкції, розташовані на території міста. Зразки рекламних конструкцій та їх розміщення в м. Луцьку наведені в додатку 2 до Концепції. Типові рекламні засоби в додатку є базовими зразковими моделями, можуть мати окремі відмінності, повинні обладнуватися освітлювальними приладами.
Засоби реклами підрозділяються на такі види:
- стаціонарні засоби зовнішньої реклами - характеризуються незмінним місцем розміщення і конструкцією в типовому або індивідуальному виконанні (окремо стоячі, розташовані на будинках і спорудах);
- тимчасові засоби зовнішньої реклами - характеризуються періодом розміщення і визначеною зоною або ділянкою міської території, на якій вони можуть бути розміщені на певний період.
6.1. Стаціонарні засоби зовнішньої реклами:
6.1.1. Окремо стоячі: щити, призматрони, пілони, беклайти, лайтпостери, штендери, тріедри тощо, що мають зовнішні поверхні для розміщення інформації і складаються з фундаменту, каркасу і інформаційного поля.
6.1.2. Рекламні конструкції, що розташовані на будинках та спорудах:
Дахові конструкції- об'ємні або площинні конструкції, розташовані вище рівня карниза будинку або на даху. Дахові установки складаються з елементів кріплення та інформаційної частини.
Настінні панно -засоби зовнішньої реклами, розташовані на площинах стін будинків і споруд у вигляді:
- зображення (інформаційного поля), безпосередньо нанесеного на стіну;
- конструкції, що складаються з елементів кріплення, каркаса і інформаційного поля.
Кронштейни - двосторонні консольні площинні конструкції, що встановлюються на опорах (на власних опорах, щоглах - опорах міського освітлення, опорах контактної мережі) або на будинках. Кронштейни виконуються в двосторонньому варіанті з внутрішнім підсвічуванням.
Реклама на огородженнях - засоби зовнішньої реклами на огородженнях об'єктів будівництва і будмайданчиків, об’єктів реконструкції.
Транспарант – перетяжки складаються з пристрою кріплення, пристрою натягу і інформаційного поля.
Прапорні композиції - засоби зовнішньої реклами, що складаються з основи, одного або декількох флагштоків (стійок) і м'яких полотнищ.
Електронні екрани (електронні табло) - засоби зовнішньої реклами, призначені для відтворення зображення на площині екрану за рахунок випромінювання світла світлодіодів, ламп, інших джерел світла.
Окремі види стаціонарних ЗЗР можуть бути тимчасовими (транспарант-перетяжки, реклама на огородженнях, прапорні композиції).
6.2.Тимчасові засоби зовнішньої реклами:
Виносні щитові конструкції (штендери) - тимчасові засоби зовнішньої реклами, розташовані підприємствами в години їхньої роботи.
Рекламні конструкції, що носяться - тимчасові засоби зовнішньої реклами, що переміщаються фізичними особами без використання технічних засобів.
6.3. Реклама на транспорті - реклама, що розміщується на території підприємств транспорту загального користування, зовнішній та внутрішній поверхнях транспортних засобів та споруд підприємств транспорту загального користування.
Секретар міської ради Юлія Вусенко