Оплата за розташування рекламних засобів зростатиме поетапно
Сьогодні члени виконавчого комітету розглянули питання «Про порядок визначення розміру плати за тимчасове користування місцями для розміщення об’єктів зовнішньої реклами, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Луцька».
Заступник начальника управління розвитку підприємництва та реклами, начальник відділу з питань торгівлі та сфери послуг Наталія Рибай у своєму виступі обґрунтувала необхідність змін щодо порядку нарахування плати за розміщення зовнішньої реклами. Вона акцентувала увагу на тому факті, що у Луцьку не здійснюється процес чергового підвищення плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, а лише приведення плати до ринкового рівня, який склався на сьогодні в обласних центрах західного регіону. Враховуючи те, що сума оплати не змінювалась з 2006 року, існує крайня необхідність приведення рівня оплати за розміщення засобів зовнішньої реклами (ЗЗР) до рівня оплати в сусідніх обласних центрах.
Згідно інформації, отриманої за результатами дослідження рівня справляння плати за розміщення ЗЗР у інших обласних центрах з’ясовано, що рівень справляння плати у Луцьку є найнижчим у порівнянні з такими містами, як Одеса, Івано-Франківськ, Тернопіль та Житомир:
- за розміщення двостороннього наземного щита розміром 3,0 м х 6,0 м у місті Луцьку справляється щомісячна плата в розмірі 344,25 грн, для порівняння в Одесі - 1237 грн, в Івано-Франківську – 734 грн, в Тернополі – 729 грн, а у Житомирі – 600 грн;
- за розміщення лайтпостера розміром 1,2 м х 1,8 м у місті Луцьку справляється щомісячна плата в розмірі 96,77 грн, для порівняння в Одесі - 364 грн, в Івано-Франківську - 140 грн, в Тернополі – 202 грн, у Житомирі – 183,6 грн.
Шукаючи обгрунтування нового рівня оплати за розміщення ЗЗР слід розуміти, що за цей період до сьогодні значно змінився рівень цін на товари та послуги в країні (в тому числі вартість продажу рекламної площини з 800 грн. у 2007 році до 1400 – 1500 грн у 2012), зріс сумарний рівень інфляції, що однозначно і повинен бути підставою для обґрунтування підвищення рівня оплати.
Директор рекламного агенства «Факторія» Світлана Свереда попросила членів виконавчого комітету вводити нові тарифи поетапно, аргументуючи це тим, «що рекламний бізнес має сезонність, а місцеві оператори рекламного ринку не такі потужні як мережеві і різкі зміни можуть зруйнувати їх бізнес».
Міський голова Микола Романюк зауважив, що потрібно йти назустріч підприємцям і на їх прохання поетапно піднімати оплату за розташування рекламних засобів – на 20 % з 1 листопада 2012 року, на 40 % з 1 березня 2013 року і ще 40 % з 1 вересня 2013 року, що дасть можливість надавачам рекламних послуг нормально увійти в нову систему роботи.
Відділ інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 720665, 724727)