1. Головна
  2. Оперативна інформація

Проєкт інвестиційної програми Луцького спеціального комунального автотранспортного підприємства «Луцькспецкомунтранс» на 2025–2026 роки

Проєкт інвестиційної програми Луцького спеціального комунального автотранспортного підприємства «Луцькспецкомунтранс» на 2025–2026 роки

Інвестиційна програма ЛСКАП «Луцькспецкомунтранс» - (далі- Підприємство) на 2025 – 2026 роки (далі – «Програма») розроблена відповідно до законів України «Про житлово-комунальні послуги», «Про управління відходами», «Про ціни і ціноутворення», ПКМУ від 26.09.2023р. № 1031 «Про затвердження Порядку формування середньозваженого тарифу на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів», наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 08 вересня 2023 року № 800 «Про затвердження Порядку розроблення, погодження та затвердження інвестиційних програм суб'єктів господарювання у сфері управління побутовими відходами» з метою визначення обґрунтованості запланованих капіталовкладень та витрат у структурі інвестиційної складової тарифів на операції з видалення та відновлення побутових відходів для встановлення тарифів на принципах економічної доцільності, та передбачає перелік заходів, терміни та графік їх реалізації з відповідним обґрунтуванням, а також зазначенням джерел фінансування.

Програма спрямована на визначення економічно-обґрунтованих витрат ЛСКАП «Луцькспецкомунтранс» для реалізації заходів з оновлення основних засобів, модернізації та технічного переоснащення об'єкта оброблення побутових відходів.

ЛСКАП «Луцькспецкомунтранс» є унітарним комерційним підприємством, створеним на базі відокремленої частини комунальної власності Луцької міської територіальної громади відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України і входить до сфери управління Луцької міської ради.

За статутом підприємство є багатопрофільним. Основним видом діяльності підприємства є надання послуг з управління з побутовими відходами: збирання, перевезення та оброблення побутових відходів.

Договірними відносинами охоплено 100% населення Луцької міської територіальної громади, яке проживає в багатоповерхових будинках та будинках індивідуальної забудови, та є головним накопичувачем сміття. Також, на полігон ТПВ вивозяться побутові відходи підприємств (установ, організацій) та навколишніх територіальних громад.

На баланс підприємства, згідно рішення Луцької міської ради від 29.11.2023 р. № 53/90, передано полігон твердих побутових відходів в с. Брище, Луцького району Волинської області.

Територія, де розташований полігон, складається з чотирьох земельних ділянок загальною площею 24,7266 га на відстані 15 км від м. Луцьк. Тіло полігону ТПВ по краю відходів складає 14,1218 га. Середньорічні обсяги видалення відходів що надходять на полігон становлять близько 100 000 тон. Експлуатаційний ресурс - близько 14,5 років. На об'єкті встановлено сучасну модульну зворотноосмотичну установку очистки фільтрату полігону виробництва компанії TDL Energie.

Затверджено проектну документацію за робочим проектом «Реконструкція старої частини полігону для збору твердих побутових відходів в с.Брище (з рекультивацією земляного покрову), Луцького району Волинської області (коригування)», загальна кошторисна вартість – 694 126,127 тис. грн з ПДВ.

Реконструкція полігону побутових відходів – комплекс робіт, які направлені на відновлення продуктивності і господарської цінності відновлювальних територій, а також на покращення умов охорони навколишнього середовища. Процес реконструкції полігону передбачає виконання робіт з перепрофілювання існуючого полігону та влаштування нових карт для складування відходів та біологічної рекультивації полігону після завершення його експлуатації.

Проектна ділянка розташована в краєвій зоні Волинського лесового підняття і Турійської денудаційної рівнини і розміщена на водороздільній рівнині. Земельна ділянка межує: з півночі заходу та сходу – землі дослідного господарства «Рокині», з півдня – ділянка складування ПВ, що експлуатується.

На полігоні є система моніторингу ґрунтових вод, що складається з 4 наглядових свердловин.

Територія полігону не має суцільного захисного огородження – парканом огороджено близько 85% периметру. Господарський двір інженерно обладнаний, присутня охорона, підведені лінії електропостачання та водопровід. На прилеглій території є кілька поверхневих водних об'єктів.

Проект реконструкції існуючого полігону складатиметься з наступних етапів:

виположування та терасування схилів тіла полігону;

формування технічного захисту екрану з метою запобігання утворення фільтратів, що виникають в наслідок потрапляння дощових та талих вод до тіла полігону, та потраплянню полігонних газів у повітря;

спорудження системи збору та відведення поверхневих вод з приєднанням до існуючої мережі зливових нагірних канав;

спорудження системи збору полігонного газу з підключенням до існуючої мережі підготовки та утилізації полігонного газу ( існуюча система ТОВ «КЛІР ЕНЕРДЖІ»);

 улаштування постійного багатофункціонального рекультиваційного покриття полігону ТПВ;

посів багаторічних трав, висаджування чагарників та дерев.

Впровадження робіт з реконструкції полігону сприятиме покращенню екологічної ситуації та дозволить продовжити термін експлуатації полігону побутових відходів.

З метою зменшення кількості відходів, що видаляються на полігоні ТПВ, для поліпшення екологічного стану довкілля у місті запроваджено роздільне збирання побутових відходів, функціонує три Центри управління відходами - «Чистий Луцьк», «Чисте Довкілля» та «Чиста Громада». У планах також відкриття ще двох таких станцій у Луцьку.

Основними принципами у сфері управління відходами є пріоритетний захист навколишнього природного середовища та здоров’я людини від негативного впливу відходів, забезпечення ощадливого використання матеріально-сировинних та енергетичних ресурсів, науково обґрунтоване узгодження екологічних, економічних та соціальних інтересів суспільства щодо утворення та використання відходів з метою забезпечення його сталого розвитку.

Підписаний попередній кредитний договір з Європейським Банком Реконструкції та Розвитку щодо будівництва сміттєпереробного заводу у нашій громаді. Зараз готується  техніко - економічне обґрунтування, детальний план території, підготовка звіту з оцінки впливу на довкілля, стратегічна екологічна оцінка та виготовлення інших документів, благоустрій території, будівництво електричних мереж електроустановок будівельного майданчика.

Фінансовим планом використання коштів для виконання інвестиційної програми на 2025 рік передбачено виконання заходів на загальну суму 16532,55 тис. грн без ПДВ. Дана програма передбачає виконання інвестиційних заходів у 2025 році за рахунок амортизаційних відрахувань та виробничих інвестицій з прибутку та інших надходжень, отриманих від провадження господарської діяльності - 15532,55 тис. грн без ПДВ. Кошти бюджету громади - 1000,00 тис. грн без ПДВ.

Виконання інвестиційної програми дасть змогу зменшити шкідливий вплив побутових відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини шляхом впровадження нових технологій.

Опис заходів інвестиційної програми

Облаштування Центру управління відходами

Техніко-економічне обґрунтування необхідності та доцільності впровадження заходу

Підвищення рівня роздільного збору побутових відходів у Луцькій міській територіальній громаді, зменшення кількості цінних ресурсів, які потрапляють на полігон побутових відходів, а тому не можуть бути використані, як вторинна сировина для переробки чи повторного використання, забезпечення виконання цільових показників щодо підготовки до повторного використання та рециклінгу побутових відходів - усе це вимагає створення належної системи управління відходами.

Одним із таких заходів системи, відповідно до вимог законодавства, є створення пунктів роздільного збирання побутових відходів.

У таких пунктах здійснюється роздільне збирання відходів текстилю, деревини, великогабаритних та ремонтних відходів, відходів зелених насаджень, небезпечних відходів у складі побутових, відходів паперу, картону, металу, пластику, скла, електронного та електричного обладнання, батарей та акумуляторів, інших видів відходів.

Центри управління відходами впроваджують комплексний сервіс з управління відходами, що сприяє скороченню об’ємів відходів, які потрапляють на видалення, запобіганню надмірного утворення, повторному (багаторазовому використанню) вторинної сировини, утилізації та безпечному розміщенню відходів.

Підприємство планує в 2025 році облаштувати 2 таких Центри управління відходами у різних мікрорайонах міста.

Техніко-економічні показники

Вартість виконання проекту орієнтовно становить 2000,00 тис. грн без ПДВ (власні кошти підприємства та кошти бюджету громади - 1000,00 тис. грн).

 Обґрунтування терміну окупності та економічного ефекту від впровадження заходу

Окупність заходу не може визначитись безпосередньо, так як фінансування заходу має розглядатись як використання амортизації та виробничих інвестицій з прибутку.

 Придбання мобільного низькошвидкісного подрібнювача

 Техніко-економічне обґрунтування необхідності та доцільності впровадження заходу

Зменшення кількості відходів, що видаляються на полігоні ТПВ шляхом перероблення відходів на корисні ресурси та повторного їх використання.

В умовах сучасної екологічної стратегії важливо зменшити кількість відходів, які пропускають на полігон, шляхом підвищення рівня сортування, повторного використання та переробки відходів.

Очікувані результати — зменшення кількості відходів, що потрапляють на захоронення, зменшення викидів CO2 та викидів метану, покращення системи управління з побутовими відходами та покращення екологічної ситуації в регіоні в цілому.

Техніко-економічні показники

Вартість подрібнювача орієнтовно становить 18167,33 тис. грн без ПДВ (власні кошти підприємства).

 Обґрунтування терміну окупності та економічного ефекту від впровадження заходу

Окупність заходу не може визначитись безпосередньо, так як фінансування заходу має розглядатись як використання амортизації та виробничих інвестицій з прибутку.

 Підготовчі роботи щодо будівництва сміттєпереробного заводу

Техніко-економічне обґрунтування необхідності та доцільності впровадження заходу

Управління полігонами є важливою складовою екологічної стратегії будь-якої країни, а потім правильне поводження з відходами впливає на стан навколишнього середовища та здоров’я населення. Полігони ТПВ забезпечують функцію тимчасового зберігання відходів, що не підлягають переробці, та є останнім етапом у ланцюзі управління відходами.

Таким чином, впровадження сучасних технологій дозволить не лише ефективно використовувати існуючі ресурси, а й забезпечить продовження терміну експлуатації полігону за рахунок раціонального використання площі та зменшення об’єму відходів що видаляють.

Техніко-економічні показники

Вартість виконання проекту орієнтовно становить:

послуги з розчищення земельної ділянки від самосіву та порослі ˗ 1916,67 тис. грн без ПДВ (власні кошти підприємства);

будівництво електричних мереж електроустановок будівельного майданчика ˗ 428,40 тис. грн без ПДВ (власні кошти підприємства);

закупівля плит дорожніх ˗ 1796,67 тис. грн без ПДВ (власні кошти підприємства).

Обґрунтування терміну окупності та економічного ефекту від впровадження заходу

Окупність заходу не може визначитись безпосередньо, так як фінансування заходу має розглядатись як використання амортизації та виробничих інвестицій з прибутку.

 Поточний ремонт під’їзду до ділянки поводження з фільтратом

 Техніко-економічне обґрунтування необхідності та доцільності впровадження заходу

Однією з найсерйозніших проблем, що виникають при експлуатації полігонів побутових відходів, є потрапляння в навколишнє середовище надзвичайно токсичного рідкого стоку - фільтрату. Джерелами утворення фільтрату є опади, які, проходячи через шар відходів вимивають з них розчинні у воді речовини, а також продукти розкладання відходів органічного походження.

У зв'язку з цим перспективним і актуальним напрямком є розробка заходів його
очищення. Реалізація цих заходів дозволить поліпшити стан навколишнього середовища і
якість життя людей.

Обслуговування модульної установки очистки фільтрату полігону, постачання реагентів та витратних матеріалів для експлуатації установки (кислотний розчин, антискалант, миючі розчини для мембран, картриджі механічних фільтрів, калібрувальні розчини для рН-метру) потребує хороших під’їзних доріг.

 Техніко-економічні показники

Вартість виконання проекту орієнтовно становить 6757,34 тис. грн без ПДВ (власні кошти підприємства).

 Обґрунтування терміну окупності та економічного ефекту від впровадження заходу

Окупність заходу не може визначитись безпосередньо, так як фінансування заходу має розглядатись як використання амортизації та виробничих інвестицій з прибутку

Зауваження та пропозиції у письмовій формі від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються протягом 14 календарних днів з дня повідомлення за адресою: 43027 м.Луцьк, вул.Дубнівська.64 Тел.(0332) 24-55-27-плановий відділ.

Докладніше з проєктом  інвестиційної програми Луцького спеціального комунального автотранспортного підприємства «Луцькспецкомунтранс» на 2025–2026 роки можна ознайомитися тут

Інвестиційна програма ЛСКАП

 

 

 Луцьке спеціальне комунальне автотранспортне підприємство „Луцькспецкомунтранс”